r_k Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei Skal nå begynne å innvistere i en HTPC og lurer da på skjermkort og TV-kort TV-kortet tror jeg er rimelig greit. Planlegger et Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE. Tror dette skal gjøre susen på innganger, men er veldig usikker på hva jeg skal bruke til tv-ut. Etter det jeg skjønner så har dette kortet bare innganger og ingen utganger. Spørmålet da er: Hva slags kort trengs for å få en ok tv-ut funksjon/bilde? Skal man peise på og kjøpe no rått, dyrt og kult, eller holder det f.eks med et x300se kort? Planen er at den skal kun brukes som mediasenter og ikke noe spilling og sånn stasj. Lenke til kommentar
holtapp Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Skal man peise på og kjøpe no rått, dyrt og kult, eller holder det f.eks med et x300se kort? Planen er at den skal kun brukes som mediasenter og ikke noe spilling og sånn stasj. 6246229[/snapback] Jeg ville kjøpt ett stillegående/vifteløst skjermkort. x300 bør holde, men jeg vet at komplett har ett svært gunstig 6200 kort til 4-500 spenn. Det er vifteløst. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Bør holde med noe forholdsvis billig. Jeg har fått anbefalt nvidia geforce 6600 kortene pga. "purevideo" støtte, uten at jeg har satt meg inn i hva denne funksjonen egentlig går ut på. Hva slags utgang du skal bruke kommer ann på hva du skal overføre bilde til. LCD skjermer bør du f.eks. bruke digitale utganger til (dvi, eller hdmi hvis du klarer å finne det ), mens tv-out-portene (svhs) er det enkleste for "vanlige" bilderørstver. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Foreløpig så blir det til en vanlig TV, men planene er klare.... Blir nok en LCD skjerm i vente om ikke så alt for lenge. Så lenge det er stillegående så bør det i alle fall være greit da. thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå