Gå til innhold

Erfaringer med telio som mobiloperatør?


Anbefalte innlegg

Heisann, vi har ip-telefoni ifra Telio og er strålende fornøyd og så har jeg sett at de har lansert gangke interesante abbonement til mobiltelefon.

 

Ser også at det er litt gunstigere hvis man er ip-telf kunde hos telio ifra før....

 

 

Noen som har noen erfariger og komme med???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jobber selv for Telio Mobil og kan bare si at andelen fornøyde kunder er svært høy! Det er lite eller ingen problemer stort sett da man bruker telenor sitt nett.

 

Årsaken til etableringsgebyr er at dette er en faktisk kostnad og andre operatører binder folk i 12 måneder eller har månedsavgift så har ikke Telio noen av disse, hverken månedsavgifter eller bindingstid. Andre operatører dekker inn kostnaden med etablering med å binde dem eller via avgifter.

 

Det ble diskutert å droppe også denne med tap, men da ville mange brukere som ikke er skikkelige kunder registrert seg i og med at man har 30 min gratis ringetid og 30 gratis sms per måned. Synes selv at det er et veldig bra abonnement.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke helt sant at andre operatører dekker det inn ved hjelp av annet. Se bare på Onecall og Tele2. Riktignok tror mange forbrukere at det er selve operatørulven som tar innmeldingen selv, men det mange ikke vet er at innmeldingsavgiften er reel. Denne dekker SIMKort(som ikke er så billig), administrasjonskosnader og ikke minst kredittsjekkostnader.

 

Og sorry ass, men en Telioarbeider som skryter av telio er som geita som passer havresekken..men det er jo meg da ;)

 

//Hit

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg byttet fra Chess til Telio for en måneds tid siden. Bruker en I-mate 8310 som i Chess-perioden har fungert feilfritt. Etter at jeg byttet til Telio Mobil (og Telenor dekning) har jeg hadde mye problemer. Telefonen viser god dekning, men sporadisk (flere ganger i uken) får folk som ringer til meg opptatt-signal. Enkelte SMS'er kommer ikke fram eller de kommer mange timer etter at de blir sendt. Telio foreslår at det er noe feil med telefonen min eller oppsettet fra Telenor. Men, hva hjelper det meg?

Lenke til kommentar

Hei! Har selv prøvd Telio Mobil men det gikk ikke. Hadde selv Talkmore og en i-mate SP mobil som fungerte fint, så gikk jeg over til Telio Mobil, men hadde store problemer med flere funksjoner på mobilen. Tok kontakt med kundeservice som ikke kunne hjelpe, de sa det måtte være et problem med mobilen. (har prøvd 3 sim-kort fra Telio) Prøvde da med et sim-kort fra Telenor og alt fungerte som det skulle. (dette selvfølgelig uten noen forandringer i mobilen) :thumbdown:

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Det eneste negative jeg har å si om telio mobil er at det tar mye lenger tid å koble opp en samtale enn med tidliger operatører jeg har hatt. Det er såpass lenge at hver gang jeg ringer noen så tar jeg bort mobilen fra øret for å se om jeg faktisk trykket på rett knapp før samtalen blir koblet opp.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hold deg unna Telio, hvis du skulle ende opp med å bytte til en annen operatør så tar de seg godt betalt i 1-2 ekstra måneder etter at du har byttet. Det at du ikke har binding betyr ikke at du kan bytte til en annen operatør når du vil. Sammtidig så er de ganske ivrige på å bruke eksterne inkassoselskaper og legge til så mange gebyrer som mulig. Oppfattet dem som alt for gjerrige, og er glad jeg gikk over til OneCall. Sier ikke at OneCall er best, men de ser ut til å sette pris på kundene sine foreløpig.

Endret av Lafo
Lenke til kommentar

7 år gammel tråd du hentet frem for å poste ditt første innlegg noen gang på dette forumet, bare for å slenge dritt om en operatør og lovprise en annen?

 

Nå er jeg ikke kunde hos Telio lengre, og jeg kommer heller ikke til å gå over til OneCall. De siste årene har jeg vært kunde hos chess, og er kjempe fornøyd med de.

Det var tråden jeg fant når jeg googlet på saken, så ja.

Lovpriser ingen, og det kan fort hende jeg ikke liker OneCall heller.

De er alle bare selskaper på jakt etter penger og jeg er ikke noe trofast fan til noen av dem.

Chess som du nevner er bra for de fleste, bare at det ikke passet meg av et par praktiske grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...