beji Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Heisann, vi har ip-telefoni ifra Telio og er strålende fornøyd og så har jeg sett at de har lansert gangke interesante abbonement til mobiltelefon. Ser også at det er litt gunstigere hvis man er ip-telf kunde hos telio ifra før.... Noen som har noen erfariger og komme med??? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Det så jo faktisk ut til å være et veldig interessant tilbud det der. Virkelig. Kunne måle seg med de billigere jo. Litt bad med innmeldingsgebyr da... Endret 5. juni 2006 av Lomz Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Må si meg fornøyd så langt med telio som mobil opperatør. Bruker telenor sitt nett, så jeg er kjempe fornøyd med å ha byttet fra sense. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jobber selv for Telio Mobil og kan bare si at andelen fornøyde kunder er svært høy! Det er lite eller ingen problemer stort sett da man bruker telenor sitt nett. Årsaken til etableringsgebyr er at dette er en faktisk kostnad og andre operatører binder folk i 12 måneder eller har månedsavgift så har ikke Telio noen av disse, hverken månedsavgifter eller bindingstid. Andre operatører dekker inn kostnaden med etablering med å binde dem eller via avgifter. Det ble diskutert å droppe også denne med tap, men da ville mange brukere som ikke er skikkelige kunder registrert seg i og med at man har 30 min gratis ringetid og 30 gratis sms per måned. Synes selv at det er et veldig bra abonnement. Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er jo ikke helt sant at andre operatører dekker det inn ved hjelp av annet. Se bare på Onecall og Tele2. Riktignok tror mange forbrukere at det er selve operatørulven som tar innmeldingen selv, men det mange ikke vet er at innmeldingsavgiften er reel. Denne dekker SIMKort(som ikke er så billig), administrasjonskosnader og ikke minst kredittsjekkostnader. Og sorry ass, men en Telioarbeider som skryter av telio er som geita som passer havresekken..men det er jo meg da //Hit Lenke til kommentar
Jobruker Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg byttet fra Chess til Telio for en måneds tid siden. Bruker en I-mate 8310 som i Chess-perioden har fungert feilfritt. Etter at jeg byttet til Telio Mobil (og Telenor dekning) har jeg hadde mye problemer. Telefonen viser god dekning, men sporadisk (flere ganger i uken) får folk som ringer til meg opptatt-signal. Enkelte SMS'er kommer ikke fram eller de kommer mange timer etter at de blir sendt. Telio foreslår at det er noe feil med telefonen min eller oppsettet fra Telenor. Men, hva hjelper det meg? Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hei! Har selv prøvd Telio Mobil men det gikk ikke. Hadde selv Talkmore og en i-mate SP mobil som fungerte fint, så gikk jeg over til Telio Mobil, men hadde store problemer med flere funksjoner på mobilen. Tok kontakt med kundeservice som ikke kunne hjelpe, de sa det måtte være et problem med mobilen. (har prøvd 3 sim-kort fra Telio) Prøvde da med et sim-kort fra Telenor og alt fungerte som det skulle. (dette selvfølgelig uten noen forandringer i mobilen) Endret 5. februar 2007 av ebbe77 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det mest trolige er at det er problemer med SIM-kortet. HTC-telefonene (som Qtek/I-mate) er ikke alltid så fornøye med enkelte SIM-kort (oftest et tilfelle med de "billigere operatørene")... Eller man har vært uheldig, så prøv å få tak i et nytt SIM-kort. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det eneste negative jeg har å si om telio mobil er at det tar mye lenger tid å koble opp en samtale enn med tidliger operatører jeg har hatt. Det er såpass lenge at hver gang jeg ringer noen så tar jeg bort mobilen fra øret for å se om jeg faktisk trykket på rett knapp før samtalen blir koblet opp. Lenke til kommentar
Lafo Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Hold deg unna Telio, hvis du skulle ende opp med å bytte til en annen operatør så tar de seg godt betalt i 1-2 ekstra måneder etter at du har byttet. Det at du ikke har binding betyr ikke at du kan bytte til en annen operatør når du vil. Sammtidig så er de ganske ivrige på å bruke eksterne inkassoselskaper og legge til så mange gebyrer som mulig. Oppfattet dem som alt for gjerrige, og er glad jeg gikk over til OneCall. Sier ikke at OneCall er best, men de ser ut til å sette pris på kundene sine foreløpig. Endret 16. februar 2014 av Lafo Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 7 år gammel tråd du hentet frem for å poste ditt første innlegg noen gang på dette forumet, bare for å slenge dritt om en operatør og lovprise en annen? Nå er jeg ikke kunde hos Telio lengre, og jeg kommer heller ikke til å gå over til OneCall. De siste årene har jeg vært kunde hos chess, og er kjempe fornøyd med de. Lenke til kommentar
Lafo Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 7 år gammel tråd du hentet frem for å poste ditt første innlegg noen gang på dette forumet, bare for å slenge dritt om en operatør og lovprise en annen? Nå er jeg ikke kunde hos Telio lengre, og jeg kommer heller ikke til å gå over til OneCall. De siste årene har jeg vært kunde hos chess, og er kjempe fornøyd med de. Det var tråden jeg fant når jeg googlet på saken, så ja. Lovpriser ingen, og det kan fort hende jeg ikke liker OneCall heller. De er alle bare selskaper på jakt etter penger og jeg er ikke noe trofast fan til noen av dem. Chess som du nevner er bra for de fleste, bare at det ikke passet meg av et par praktiske grunner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå