NaitsInTheDark Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei...Holder på med eksamens forberedelse og lurte på om eg kunne fått litt hjelp her. Har en Ford Mondeo 96 modell, gått 120 000 km og koblingen slurer ved belastning... Noen tips om hva som gjør dette og hvordan dete eventuelt kan repareres? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Clutshen er utslitt, og må byttes Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Beregn deg på 4-5k hvis det skal gjøres på verksted. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kan være at det går an og justere strammingen på den også Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Kast hele bilen stian, og kjøp ny Faren din sponser sikkert Men å bytte clutch er vel et fint forslag =) Endret 5. juni 2006 av vegis Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kast hele bilen stian, og kjøp ny Faren din sponser sikkert 6246602[/snapback] Enig. Kast bilen. Det er en ford. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kast hele bilen stian, og kjøp ny Faren din sponser sikkert 6246602[/snapback] Enig. Kast bilen. Det er en ford. 6246705[/snapback] Ting kan fikses, ikke rakk ned på spesielle merker her Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kast hele bilen stian, og kjøp ny Faren din sponser sikkert 6246602[/snapback] Enig. Kast bilen. Det er en ford. 6246705[/snapback] Ting kan fikses, ikke rakk ned på spesielle merker her 6246729[/snapback] nei nei. det er faren vi snakker om her han har penger så det holder i massevis =) Men on topic: ka går oppgaven ut på? at du skalfikse clutchen? eller hele bilen? Er det sån "bruk minst mulig penger" eller kan du bruke penger etter eget behov gjennom oppgaven? E det skolen rett over veien for "kyren" du går på? den er vel ikkje så rik at det gjør nokke. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ford kjøres her ikke mob meg da. Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Ja altså eg skal iallefall finne ut ka som gjør at clutchen slurer og helt sikkert reparer den og. Det er ikkje på en ekte bil det e bare en oppgave på arket. Sitter å skriver ned punkter på et forberedelses ark til eksamen . Og eg går på os yrkes skole . Kan det være olje på lamell og trykkplate? e ikkje så lett at eg kan skrive skifte clutchen, må finne feilen og Har og tenkt på å skrive at bilen bare kan kastet. alt som er feil tilsvarer sikkert mer en verdien på bilen. men sensor blir neppe glad for det Endret 5. juni 2006 av NaitsInTheDark Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Mondeoen har hydraulisk clutch, kan ære så den ikke for det trykket platen skal ha mot svinghjulet. Deffekt utløserlager kan vel også kanskje påvirke? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hvis det er snakk om eksamen på skolen, regner jeg med at det står mye i pensumlitteraturen da eller? Frem med bøkene. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ja altså eg skal iallefall finne ut ka som gjør at clutchen slurer 6247932[/snapback] Den er oppbrukt. Og grunnen til at den er oppbrukt er nok at den er brukt opp... Er jo tross alt en vanlig slitedel på linje med bremseklosser Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hvis det er snakk om eksamen på skolen, regner jeg med at det står mye i pensumlitteraturen da eller? Frem med bøkene. 6248074[/snapback] nei står ikkje i bøkene. Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 I bøkene står det mye om kordan delene fungerer, men ingenting eller lite om hva som er feil eller hva som må gjøres for å reparere feilen derfor eg tenkte eg skulle spørre her Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Før du virkelig kan finne ut hva som er feil må du finne ut mer om problemet. Men ut fra det jeg har fått med meg i tråden her så er det nok clutchen ganske enkelt oppbrukt. Og for å rette på det må den byttes. Husk å se over svinghjulet etter sprekker og ujevnheter. Små sprekker kan man ignorere, men er det mye sprekker og ujevnheter bør svinghjulet dreies ned litt. Lamell, trykkplate og utløserlager byttes vanligvis. Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Jaja..arkene e skrevet ut og eg går å legger meg. takker for svar og tips. satser på at d går bra imorgen Edit: Såg akkurat at datoen imorgen er 06/06/06... så eksamen e mer eller mindre dømt til å gå til helvete woho Endret 5. juni 2006 av NaitsInTheDark Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Tror eg min og gjorde til slutt håper iallefall på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå