Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Når vet du at cpuen din er død?

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen måneder siden så sluttet pcen min å boote, jeg hørte fra headesette mitt:

"system failed, cpu taft" - tenkte selvfølgelig at det var cpuen som ble overopphetet eller noe.

Tok en titt inne i cpu vifta og fant et tykt lag med støv, etter at jeg fjerna det funket pcen min helt fint, til nå. Har sjekke om at det ikke er støv og sånnt.

Av og til starter den, men kan plutselig bare skru seg av. Så jeg lastet ned Everest for å sjekke temp.. den lå på en fin 30-39 cpu temp hele tiden, det virker ikke så varmt?

Så kom sjokket når jeg åpnet utorrent etter en restart: "Kan ikke gjenomføre, for lite fysisk minne" - tok pcen 10 sekunder så skrudde den seg av.

Er det cpu'en min som blir varm eller er hele cpuen min dømt? :ermm:

"---"

"---"

Kjøpte pcen gjennom Ar-data.

Endret av klinka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Sjekk temperatur på cpu i BIOS.

Prøv diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Jeg anbefaler at du tester minnet ditt.

hvis du hörte at maskinen sa ifra om at det var feil på CPU'en så höres det ut som virus for meg! BIOS gir kun ut pipelyder som forklaring på hva som er feil för den skrur seg av....

6248717[/snapback]

Det er flere hovedkort som ha lydmeldinger. BTW: Sjekk retningslinjene om avatar.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
hvis du hörte at maskinen sa ifra om at det var feil på CPU'en så höres det ut som virus for meg! BIOS gir kun ut pipelyder som forklaring på hva som er feil för den skrur seg av....

6248717[/snapback]

Skjønner ikke noe av det programmet der, skal jeg bare brenne hele filen jeg laster ned? Av og til får jeg ikke bios lyder heller. Og den er for linux :| skal jeg bruke den for windows?

Virus? hm, hvorfor funket den etter at jeg rensa den for støv da?

Endret av klinka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...