Gå til innhold

Kingdom Of Heaven Directors Cut

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen tråd om dette fra før så dere får lynsje meg hvis det gjør det.

Men jeg er ihvertfall ganske nyskjerrig på hvordan den nye "directors cuten" er i forhold til kinoversjonen. Syns filmen var ganske bra men at den manglet noe. Gleder meg ihvertfall. Spytt ut meninger folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så forresten Directors Cuten i går kveld...bra saker. Musikken er bare heeerlig :love:

6254499[/snapback]

ja kan du gi en kort forklaring på hva som er lagt til uten å røpe alt for mye

6254514[/snapback]

- På starten er det en overture hvor skjermen er svart og du hører musikken. Det er også en intermission med bare musikk og svart skjerm i ca. tre minutter i midten av filmen.

- Det er flere scener som omfatter broren til Balian og selvmordet til kona på starten.

- På starten kan du se Godfrey spise middag med sin bror, som da er onkelen til Balian.

- En liten subhistorie som omfatter Cybillas sønn er lagt til.

- Slutten er litt utvidet.

Kan godt hende det er mer, men jeg la ikke merke til så mye mer. Musikken er litt endret og stemmen til kongen er gjort litt klarere.

Lenke til kommentar
Så forresten Directors Cuten i går kveld...bra saker. Musikken er bare heeerlig :love:

6254499[/snapback]

ja kan du gi en kort forklaring på hva som er lagt til uten å røpe alt for mye

6254514[/snapback]

- På starten er det en overture hvor skjermen er svart og du hører musikken. Det er også en intermission med bare musikk og svart skjerm i ca. tre minutter i midten av filmen.

- Det er flere scener som omfatter broren til Balian og selvmordet til kona på starten.

- På starten kan du se Godfrey spise middag med sin bror, som da er onkelen til Balian.

- En liten subhistorie som omfatter Cybillas sønn er lagt til.

- Slutten er litt utvidet.

Kan godt hende det er mer, men jeg la ikke merke til så mye mer. Musikken er litt endret og stemmen til kongen er gjort litt klarere.

6254611[/snapback]

er det flere action sener, i motsetting til gladiator og braveheart syns jeg filmen ble veldig kjedelig og at historien ikke er nok til å holde med fanget,

Lenke til kommentar
Har den kommet ut på DVD??

6257877[/snapback]

På play står det at den kommer...hhmm...11. september. Den var registrert på platekompaniet, men nå er den borte ser det ut som...husker ikke når det sto at den kom.

Filmen er veldig vakker ja...musikken er fantastisk, særlig i intermission-delen(som i gamle filmer ja ;))

Lenke til kommentar
er den ikke å få som sone 1 fra amazon eller noe

6260049[/snapback]

Jo den kan fås på amazon, men er usikker på om prisen er under toll-grensen. Her må Njål hjelpe oss litt tror jeg.

6260182[/snapback]

Hvorfor? Er jo bare å bruke en valutakalkulator. Bare å legge filmen i handlekurven, gå helt til siste steg av bestillingen, og se hvor mye det hele vil koste inkludert frakt.

Tviler forresten på at filmen går over. Dollar-kursen er på omtrent 6kr for tiden. Rekordlav. :)

Lenke til kommentar
den var under 6kr her om dagen,

med frak $10 blir det $29 noe som er 177kr LANGT fra grensa, det skal et ûber hopp $ før den kommer over 200

6261295[/snapback]

Noe som ikke kommer til å skje. Et eventuellt hopp på US-børsen nå for tiden, vil i såfall kun gå nedover. Long live the queen of America!

Lenke til kommentar

Så lenge varen i seg selv er under mva-grensa regnes ikke frakta med i verdien for utregning, så det er god margin både hos Amazon og Deep Discount.

Selv forhåndsbestilte jeg den fra Amazon for noen uker siden (den var en del billigere ved forhåndsbestiling, 50%off, nevnt i en tråd et eller annet sted her på forumet), men nå ville jeg vel bestilt fra Deep Discount (prisen blir omtrent lik, men inntrykket mitt er at ting tar omtrent en uke mindre fra DDD enn fra Amazon med billigste frakt), evt ventet på 20%off-kuponger fra DDD som jeg regner med legges ut i løpet av en uke eller to (så sant man ikke "bruker opp" kupongene på ting som normalt ligger over mva-grensa, som det er en mulighet for at jeg gjør).

R2-utgaven var opprinnelig annonsert il i sommer, men ble utsatt.

Lenke til kommentar
Så lenge varen i seg selv er under mva-grensa regnes ikke frakta med i verdien for utregning, så det er god margin både hos Amazon og Deep Discount.

Selv forhåndsbestilte jeg den fra Amazon for noen uker siden (den var en del billigere ved forhåndsbestiling, 50%off, nevnt i en tråd et eller annet sted her på forumet), men nå ville jeg vel bestilt fra Deep Discount (prisen blir omtrent lik, men inntrykket mitt er at ting tar omtrent en uke mindre fra DDD enn fra Amazon med billigste frakt), evt ventet på 20%off-kuponger fra DDD som jeg regner med legges ut i løpet av en uke eller to (så sant man ikke "bruker opp" kupongene på ting som normalt ligger over mva-grensa, som det er en mulighet for at jeg gjør).

R2-utgaven var opprinnelig annonsert il i sommer, men ble utsatt.

6261498[/snapback]

det stemmer ikke helt, når jeg får ting fra amazon står prisen med frakt, og det er den tollerne regner ut fra. noen butikker som playx oppgir bare pris på varen, så det kommer ann på butikken

Lenke til kommentar
det stemmer ikke helt, når jeg får ting fra amazon står prisen med frakt, og det er den tollerne regner ut fra. noen butikker som playx oppgir bare pris på varen, så det kommer ann på butikken

6261594[/snapback]

Amazon har full faktura på pakkeseddelen på utsiden av pakken, der det står oppgitt pris på varen(e), evt rabatt-kuponger trukket fra, sub-total, og total pris inkl frakt.

Hvis selve varen(e) er under mva-grensa regnes ikke frakten med, og varen(e) er fritatt for mva.

Hvis prisen for varen er over mva-grensa er varens totale verdi, inklusive frakt, mva-pliktig.

Hvis tollere/postfortollere der du bor gjør noe annet kan de ikke jobben sin, og du bør klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...