blacktower Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Slik så det ut hos foreldrene mine for en stund siden. Tegningen er ikke helt oppdatert, for jeg bor dessverre ikke der lenger. Hva er det folket skal med så mange forskjellige servere? Har en server (Dual PIII, men bare en CPU er aktiv grunnet [lang historie]) som kjører web, database, mail, proxy, lagring, +++. Det holder i bøttevis til famlie og venner, samt et og annet skoleprosjekt. Har man en masse brukere stiller sakene seg selvfølgelig annerledes... I tillegg er det riktignok en server i England som tar backup av hovedserveren. Bombesikkert Lenke til kommentar
melsom Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har Latterlig å komme med slike uttalelser. Spesielt fordi vi har flere Dell servere, bl.a. Dell PowerEdge 1600SC Dual 2,8GHz Intel Xeon, 2GB ram, og en haug med annet kos. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg trenger vanligvis ikke noe avansert program til å tegne skjemaer. Dette bruker jeg: Start>Run>mspaint.exe 1.etg: Naboen vår har telefon, og dermed en aktiv linje. Dermed kan vi låne linja hans til nettet vårt, så sparer vi 80kr i månden. 2.etg - naboen vår 3.etg - Her bor vi #1 - Min PC #2 - Min laptop #3 - Pappas PC #4 - Filserver (ikke i bruk) #a - Splitter #b - Modem #c - Trådløs router #d - Adapter for IP-telefon #e - Analog telefon #f - Naboens telefoner Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har Latterlig å komme med slike uttalelser. Spesielt fordi vi har flere Dell servere, bl.a. Dell PowerEdge 1600SC Dual 2,8GHz Intel Xeon, 2GB ram, og en haug med annet kos. 6545209[/snapback] Haha, "søplepcer sånn som melsom har". Melsom har da mye fint stasj han Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Slik så det ut hos foreldrene mine for en stund siden. Tegningen er ikke helt oppdatert, for jeg bor dessverre ikke der lenger. Hva er det folket skal med så mange forskjellige servere? Har en server (Dual PIII, men bare en CPU er aktiv grunnet [lang historie]) som kjører web, database, mail, proxy, lagring, +++. Det holder i bøttevis til famlie og venner, samt et og annet skoleprosjekt. Har man en masse brukere stiller sakene seg selvfølgelig annerledes... I tillegg er det riktignok en server i England som tar backup av hovedserveren. Bombesikkert 6543867[/snapback] Er det tynne klienter i det nettverket? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hei Mitt nettverk i dag, er egentlig 2 trådløse routere, men wl500g står kun som router med disablet wlan, men også med iptables for brannvegg. wrt54g tar seg av det trådløse da denne har mye bedre rekkevidde enn wl500g. ellers er det en ny server på gang, erstatte min nslu2. skal kjøre slackware. og squeezeboxen står koblet trådløst opp mot min stasjonære pc og henter musikk derfra, musikken skal over på serveren når jeg får den opp. veldig fornøyd med nettverket mitt! endret: "tegnet" med http://www.weresc.com/network.php <-freeware Endret 26. juli 2006 av b-ill Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Slik ser det ut omtrent. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 tja, samme pcer som er hjemme og på hybel så klart. Ekke SÅÅ rik 6542870[/snapback] Nei det er du ikke. men tja, orker ikke lage noen tegning. Men sekundærvirksomheten/serverrommet våres har nå vel en 8-10 servere om jeg husker rett, pluss en del deilig dyrt nettverksutstyr, og hm... 4-5 arbeidsstasjoner. Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har edit: la inn bilde 6543459[/snapback] Da burde du kanskje fortelle hva slags superservere dere har, før du rakker ned på andre da? 6543585[/snapback] Vi har 12 stk. HP Proliant DL140G2 servere 3.2 Ghz xeon ca 5gb Ram 6543747[/snapback] "ca 5gb ram" ? Jeg kunne tenkt å få det dokumentert, før du rakker ned på andre.. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Ok...hal an her. Her poster vi nettverk og tegninger. La ikke dette bli en quote-krangletråd. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 *snip* 6543867[/snapback] Hvilke program bruker du til å tegne så pro. nettverkstegning? Uansett, her er mitt lille hjemme nettverk Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) real.bmp Sånn? Endret 14. august 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 6674182[/snapback] HTML koder funker ikkje her på forumet Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kan noen her forklare meg hva VPN er, og hva det brukes til? Jeg tror (tatt ut i fra luften ) at det er remote desktop over internett. Har jeg rett? Om jeg da tror rett, hvorfor ikke bruke VNC? Det bruker jeg for å fjernstyre serveren min fra min laptop f.eks. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Sier bare: http://www.serverrommet.tk/ Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kan noen her forklare meg hva VPN er, og hva det brukes til? Jeg tror (tatt ut i fra luften ) at det er remote desktop over internett. Har jeg rett? Om jeg da tror rett, hvorfor ikke bruke VNC? Det bruker jeg for å fjernstyre serveren min fra min laptop f.eks. 6676771[/snapback] VPN og VNC er to forskjellige ting. VPN er en måte å lage en kryptert tunell over internett for å f.eks få tilgang til et eksternt nettverk. Over VPN kan du kjøre alle former for kommunikasjon. VNC er et program for å fjernstyre maskiner over internett. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Okei! Da trodde jeg feil, ang hva det faktisk var da. Så om jeg setter opp VPN server, og en klient på min bærbare PC, så kan jeg f.eks koble meg til internettlinja i huset der serveren står, hvor som helst? Lenke til kommentar
Hawkai Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Slik ser det ut til meg: -- Martin Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Endret 24. august 2006 av Yaricks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå