Leon Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sånn lever jeg: Er ikke særlig oppvakt når det gjelder nettverk, så det er mulig jeg blander mellom router / hub / switch eller hva det heter. Tror dette er riktig, i alle fall. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Sånn lever jeg: Er ikke særlig oppvakt når det gjelder nettverk, så det er mulig jeg blander mellom router / hub / switch eller hva det heter. Tror dette er riktig, i alle fall. 6498377[/snapback] Router jobber med IP adresser mens svitch jobber med mac adresser. flott skjema. hvilken soft bruker du? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Da vil jeg tro det er en router med innebygget switch, eller noe =) Jeg bruker OmniGraffle: http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/ Super og veldig enkel programpakke de leverer. TheBoz: Ang Ipadresser fra leverandører som kjører med DHCP: Jeg hadde samme ipadresse fra jeg fikk adsl (tele2) for tre år siden, til nå nylig. Plutselig har jeg byttet adresse tre ganger på få dager. Men nå ser det ut til å være stabilt igjen... Endret 16. juli 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Da vil jeg tro det er en router med innebygget switch, eller noe =) Jeg bruker OmniGraffle: http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/ Super og veldig enkel programpakke de leverer. TheBoz: Ang Ipadresser fra leverandører som kjører med DHCP: Jeg hadde samme ipadresse fra jeg fikk adsl (tele2) for tre år siden, til nå nylig. Plutselig har jeg byttet adresse tre ganger på få dager. Men nå ser det ut til å være stabilt igjen... 6499074[/snapback] For osx..... . Synd ikke de hadde en xp variant. Det var virkelig flott grafikk på objektene. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Ser slik ut Endret 16. juli 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mitt ser sånn cirka slik ut, men på tegningen er terminologien tatt fra min mor når hun skal forklare hvordan det ser ut Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mitt ser sånn cirka slik ut, men på tegningen er terminologien tatt fra min mor når hun skal forklare hvordan det ser ut 6504343[/snapback] Morsom terminologi Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Oppsettet hjemme hos oss. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 regner med at router som står bak den ene routern er satt opp til switch Lenke til kommentar
GentooLinux Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kjører nettverket mitt ganske enkelt jeg! Modem -> Linux1 -> Linux2 -> Switch -> Min Maskin/Resten av familien.. Enkel måte om man kan sitt om linux! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Godt påskudd for å få dokumentert litt. Mine ferdigheter innenfor tegneprogrammer er tilnærmet ikke-eksisterende, brukte OO draw. Jeg prøver å begrense meg mtp. hvor mye skrot jeg skal koble opp i heimen. Endret 22. juli 2006 av sumptrollet Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Legge ved en kjapp skisse av vårt hjemmenettverk og da.. Endret 23. juli 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Mitt ser sånn cirka slik ut, men på tegningen er terminologien tatt fra min mor når hun skal forklare hvordan det ser ut 6504343[/snapback] Hahaha :!: To webservere, En mailserver, En streaming server, og en testserver hvor jeg bruker til å teste forskjellige ting. En liten feil i bildet though, det er to servere under en VPN server (så der hvor det står vpn, skulle det stått server og omvendt med serveren ovenfor). 6266705[/snapback] Du har så mange servere men du driver ingen hosting med det.. Hva bruker du alt dette til da? Endret 23. juli 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Slik er det til oss, så vidt jeg vet. PS: jeg vet ikke forskjell på de titalls blinkende boksene på kontoret. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 tja, samme pcer som er hjemme og på hybel så klart. Ekke SÅÅ rik Lenke til kommentar
Destr0yer Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) tja, samme pcer som er hjemme og på hybel så klart. Ekke SÅÅ rik 6542870[/snapback] Nei det er du ikke. men tja, orker ikke lage noen tegning. Men sekundærvirksomheten/serverrommet våres har nå vel en 8-10 servere om jeg husker rett, pluss en del deilig dyrt nettverksutstyr, og hm... 4-5 arbeidsstasjoner. Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har edit: la inn bilde Endret 23. juli 2006 av Destr0yer Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 tja, samme pcer som er hjemme og på hybel så klart. Ekke SÅÅ rik 6542870[/snapback] Nei det er du ikke. men tja, orker ikke lage noen tegning. Men sekundærvirksomheten/serverrommet våres har nå vel en 8-10 servere om jeg husker rett, pluss en del deilig dyrt nettverksutstyr, og hm... 4-5 arbeidsstasjoner. Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har edit: la inn bilde 6543459[/snapback] Da burde du kanskje fortelle hva slags superservere dere har, før du rakker ned på andre da? Lenke til kommentar
Destr0yer Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) tja, samme pcer som er hjemme og på hybel så klart. Ekke SÅÅ rik 6542870[/snapback] Nei det er du ikke. men tja, orker ikke lage noen tegning. Men sekundærvirksomheten/serverrommet våres har nå vel en 8-10 servere om jeg husker rett, pluss en del deilig dyrt nettverksutstyr, og hm... 4-5 arbeidsstasjoner. Btw, vi snakker ikke om søplepcer på 2GHz og mindre sånn som "melsom" har edit: la inn bilde 6543459[/snapback] Da burde du kanskje fortelle hva slags superservere dere har, før du rakker ned på andre da? 6543585[/snapback] Vi har 12 stk. HP Proliant DL140G2 servere 3.2 Ghz xeon ca 5gb Ram Endret 23. juli 2006 av Destr0yer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå