TheBoz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ok, men den ser litt tynn ut, er det noen andre alternativer? AtW 6254433[/snapback] Finnes hundrevis av gratis linux varianter og jeg ser ingen grunn til å ikke gå for dem. Jeg selv er en tillhenger av Slackware. Kan du litt linux så kommer du meget langt med det. Mitt råd er å styre unna alle distribusjoner som har selv bare et snev av komersielle interesser. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har selv kjørt både mandrake, debian og gentoo som routere. Bare å installere programvare til det så funker det fint på de fleste. Som ellers er vel distro mye opp til deg selv og hva du liker av den spesielle funksjonaliteten de forskjellige tilbyr. Shorewall er et kjekt program til firewall/routing synes jeg selv, om det er det beste har jeg ikke peiling på, men det funker vaffal Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kjeder meg så jeg la opp vårt hjemmenettverk.. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hvor mange lan porter har boksen. En eller flere? En inn og en ut? eller går all trafikk inn og ut på samme port? 6253915[/snapback] 2 nettverkskort. 1 for wan og en for lan. Selv om begge er koblet til samme switch, men med forskjellige subnett. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Slik ser nettverket ut her i huset Endret 6. juni 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Hvor mange lan porter har boksen. En eller flere? En inn og en ut? eller går all trafikk inn og ut på samme port? 6253915[/snapback] 2 nettverkskort. 1 for wan og en for lan. Selv om begge er koblet til samme switch, men med forskjellige subnett. 6257071[/snapback] Unnskyld at jeg spør dumt kanskje, men hva brukes den ruteren til i nettverket ditt. Hva gjørden for/i nettverket som de andre maskinene ikke kan? Hvorfor Router? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Lagde tegninga for lenge siden, men ikke så veldig mye som er forandret (kun IP-TV): Lenke til kommentar
melsom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Slik ser mitt nettverk ut Endret 7. juni 2006 av melsom Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hva legger du i tynn?? 6255575[/snapback] Så ut som den manglet litt på VPN-fronten, mulig jeg kkek får bruk for det, men det er jo litt kjedelig å ikke ha mulighetene åpne AtW Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Slik ser mitt nettverk ut 6257597[/snapback] OT: sykt mange servere du hadde hjemme da. Bruker du alle? :-P Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Her kommer mitt lille nettverk laget med "organisasjonskart" i powerpoint fra MS Office 2007 beta. (telefoner og blåtann gidder jeg ikke å ta med) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Slik ser mitt ut for de som måtte lure: (kjeder meg på skolen...) Endret 7. juni 2006 av babbakaørn Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Her kommer mitt lille nettverk laget med "organisasjonskart" i powerpoint fra MS Office 2007 beta.(telefoner og blåtann gidder jeg ikke å ta med) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6258214[/snapback] Hvorfor er en maskin koblet til naboens router og ikke til din egen kabelmodem? To separate nettverk? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvorfor er en maskin koblet til naboens router og ikke til din egen kabelmodem? To separate nettverk?6258262[/snapback] Jeg har ikke trådløs router selv også er det upraktisk å legge kabel fra kjøkkenet til stua. Jeg får lov av naboen å bruke nettet hans til lette oppgaver på dagen og kvelden, noe som passer fint til surfing på kjøkkenet på dagen og tunge nedlastinger om natta siden han har langt raskere linje enn meg. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) I utganspunktet kjører jeg debian testing, unntak: Router: m0n0wall, en bsd-basert sak, barnepcen kjører snofrix og den bærbare fra jobben går på XP. Å ha en egen maskin til dhcp og dns er klart overkill, men det er 'historiske årsaker' til det. Jeg har pt ikke noe trådløst nettverk, alt går gjennom et patchfelt i kjelleren og en 24 porters switch som står der. I tillegg har jeg en rekke tilkoblinger som ikke er fast satt opp, men som brukes ved behov, også noen maskiner som står lagret med mer eller mindre smarte planer for dem..... M. Edit: Tegning laget i dia. Endret 7. juni 2006 av mysjkin Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Slik ser mitt nettverk ut 6257597[/snapback] Himmel! Hva i alle dager er det du driver med hjemme da? Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Alternativer.. Ja. bare sett opp selv. Hvis du på død og liv skal ha slik ferdigreie er det noe som heter smoothwall også. det går vel ut på det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå