fdredk Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har en txt fil som viser en liste med sanger. Filen er satt opp slik: tidspunkt tittel artist1 tidspunkt tittel artist2 Jeg lurer på hvordan jeg kan lese filen, og få innholdet som et array? Fekst at $line[1][2] er 'artist2'. Ble litt kronglete forklart, håper noen forstår Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 file_get_contents($file) gir deg ting delt på linjer. Så kan du f.eks loope over og kjøre en preg_split('/\t/', $line). Resten lar jeg deg finne ut selv Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Findus: file_get_content($file) gir en string med innholdet i fila. file($file) gir deg et array, explodet på linjeskift Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Findus: file_get_content($file) gir en string med innholdet i fila. file($file) gir deg et array, explodet på linjeskift 6245956[/snapback] Ja sånn går det når man for en gangs skyld satser på at hukomelsen husker hvordan de forskjellige funksjonene var Jeg blander, som de fleste php-utviklere, alltid funksjoner og deres paramtere (hurra for konsistens), Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 og hvis du skal splitte hver string ved hver \t er explode() et bedre alternativ enn preg_split() hastighetsmessig. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 og hvis du skal splitte hver string ved hver \t er explode() et bedre alternativ enn preg_split() hastighetsmessig. 6246690[/snapback] Ja. Det er faktisk bedre på alle mulige måter egentlig. Jeg begynte å skrive det hele som regex, da låste hodet mitt seg fast på preg_* Godt at noen oppklarer Lenke til kommentar
fdredk Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takker for alle svar. Skal prøve ut dette nå. Men hva betyr \t egentlig? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Men hva betyr \t egentlig? 6246964[/snapback] Tab(ulator). Du har muligens formatert txt-filen til en tabell ved hjelp av tabulatorer. Tasten på tastaturet ser ca. slik ut: |<-- -->| Endret 5. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå