AndyNor Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 I det siste har jeg fått et problem med nettverkstrafikk inn og ut fra pc'en min. Hastigheten ligger på ca 50-75% (100mbit) samtidig som prosessoren står å presser mot 100%. All annen aktivitet på pcen bare utgår. Dette har skjedd nokså nylig, da normaltilstand er at nettverksloaden fint kan ligge på 99% uten at jeg merker noe til det. bilde: cpu/nettverk Det jeg har "gjort" siden problemet oppstod, er å legge inn en brannmur (Keiro) og jeg har prøvd ut noen registeroptimaliseringsprogrammer. Noen som har en idé eller to? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Dersom brannmuren sjekker hver eneste pakke før overføring, tar nok det litt CPU, ja. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Gir Kerio deg noe inntrykk om "mistenkelig" aktivitet? Du kan også forsøke å bruke ethereal for å se hva som skjer. Konstant høy load på nettkortet kan tyde på at maskinen blir dos-et eller brukes i et dos-angrep hvor en stor mengde små pakker blir sendt el. mottatt. Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Vel, det er snakk om nettverksdelingstrafikk, og det hjelper ikke å skru av brannmuren. Har prøvd ethereal noe..får prøve litt til å se om jeg forstår noe av det Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Vel, det er snakk om nettverksdelingstrafikk, og det hjelper ikke å skru av brannmuren. Har prøvd ethereal noe..får prøve litt til å se om jeg forstår noe av det 6246370[/snapback] At det er nettverksdelingstrafikk kan fortsatt tyde på at det er en orm i spredning. Men for å ikke villede deg, kan det være lurt å kjøre en god runde med oppdatert antivirus/antispyware for å utelukke diverse mistanker. Er maskinen godt patchet opp via windows update? Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg blir vist missforstått her :!: Jeg er på et lan med ca 40 pc'er. Min pc fungerer som filserver, og det er den type trafikk jeg snakker om. Jeg har nå fjernet brannmuren, tilbakestilt det jeg kunne på TuneUp Utilities 2006 og prøvd ut System Restore (ikke at den gjorde stort) Nå ser det ut til å virke greit igjen. normalt... Takker for forslag! Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg blir vist missforstått her :!: Jeg er på et lan med ca 40 pc'er. Min pc fungerer som filserver, og det er den type trafikk jeg snakker om. Jeg har nå fjernet brannmuren, tilbakestilt det jeg kunne på TuneUp Utilities 2006 og prøvd ut System Restore (ikke at den gjorde stort) Nå ser det ut til å virke greit igjen. normalt... Takker for forslag! 6249296[/snapback] Ja, du ble visst misforstått men så manglet det noe informasjon for å få et litt mer helhetlig bilde av hva som skjedde. Bra det ordnet seg, kanskje det var brannmuren som skapte krøll likevel? Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 ja, ble litt lite info. Burde nevnt at jeg bruker adaware, spybot, NOD (antivirus) og er bak en hardware firewall. Skal teste mer med keiro å se om det var problemet. Har likevel en mistanke om at det kan ha vært noen "gale" instillinger i TuneUp som var årsaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå