AnaXyd Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er også dumt å waste frakta tilbake til nettbutikken for en feilkjøpt vare. Det beste er såklart å være sikker, men siden det står at den passer, så må den jo gjøre det. Hvis det er noe som ikke skulle passe, så må det være at den har for høy byggehøyde, men dette står som regel i beskrivelse av varen, også kan du måle litt i kabinettet ditt. For å være heeeeeeeeeeelt sikker. Jeg selv har hatt enormt mange erfaringer ved feilkjøpte varer, og ting som ikke passet der jeg trodde de skulle passe. Men det var jo litt mer avanserte ting enn en kjøler, som skal passe de hovedkortene den er bygd for! Lenke til kommentar
Damp Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Leste nettopp i en annen tråd:-------------------> Har lest: Vanlig load temperatur skal ligge på rundt 60-65 grader. Max bør det være på 80. 6252351[/snapback] En A64 blir ustabil rundt 60-65 grader, så den burde helst ikke ligge så høyt. Normal temp load er vel mellom 40 til 55. Om temperaturmåleren viser noe mer enn 65 grader er det høyst sannsynlig at den måles feil. Temperaturen kan bli målt feil om BIOS ikke er skikkelig kalibrert i forhold til temperaturmåleren i prosessoren. Om det er tilfellet har de aller fleste hovedkortprodusenter en rekalibrert BIOS liggende ute på nettsiden sin. 6255542[/snapback] **Det kan vel ikke være at det er noe galt med min bios, fant en download på asus sin webside:------------------> http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no Hovedkortet mitt heter NCL-DE. Hvis det er dette som er feilen kanskje jeg er kvitt problemet. Eller det kan hende at jeg tar feil. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 du får prøve. det skader ikke å oppdatere.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 60C ved idle er høyt... alt for høyt egentlig, ved midnre viften din throttler ned veldig lagt når den idler. Kan du si oss hva tempen er på maks load? f.eks etter 10 minutter i et krevende 3d-spill? Da vil vi lettere kunne si det om det er en feilmontert kjøler eller lignende. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Forrestne, som wolf skirver at AMD64 prosessorer blir ustabil ved 60C, det er tull. 60C er ikke en problemtemperatur på full load for noen prosessor. Snakker du derimot om 80-90+ op load så er det et problem. Det som gjør saken her er at OP får 60 på idle, og prosessoren gir bare ut en vledig liten brøkdel av den varmen som den gir på load. med adnre ord - ved midnre det er viften som throttler ned kraftig, så må den prosessoren bli svinvarm ved full load. Det er det jeg gjerne skulle hatt noe data på. Jeg tror sansynligvis det er unødvendig med ny vifte. nesten hva som helst vifte skal klare å holde langt under 60 grader på idle, så enten throttler viften for kraftig, tempen er feil, eller så er den feilmontert eler lignende. -Stigma Endret 6. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei igjen..._Ferrari_, hvis du ikke har noe bedre å si så ikke svar. Pcbygger91 har antagelig ikke noe særlig peiling på det å bygge pc Derfor hjelper vi han med utfyllende og bra svar... AnaXyd hadde derimot et mye bedre innlegg. ...Siden den kjøleren er socket 604 så passer den med festene på ditt hovedkort. Kjøleren passer bare på en måte, og det følger med en bruksanvisning på hvordan du fester den.... 6254143[/snapback] Akkurat.. du skrev jo akkurat det samme da, bare med flere ord.... Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 det var mer den nedlatende måten "det må vel være ett fett da" Hvis du ikke har så mye peiling på pc er ingenting "et fett". det meste er nytt og man er redd for å ødelegge noe. Noe som er forståelig når man roter med ting som er verdt noen tusen. Det er ikke sikkert du klarer å sette deg inn i en annen persons situasjon som ikke har mye peiling på pc. BTW, det hjelper faktisk å bruke flere ord. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Beklager så meget.. Det er ikke det at jeg ikke skjønte situasjonen hans, men jeg mener, det må vel være det samme hvordan ting gjøres, bare man får det til.. Hvis trådstarter følte seg tråkket på av innlegget mitt, beklager jeg... Lenke til kommentar
Damp Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Fikk nettop tips fra en bekjent om å prøve kjølepasta. Noen som vet om en bra kjølepasta. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fikk nettop tips fra en bekjent om å prøve kjølepasta. Noen som vet om en bra kjølepasta. 6294188[/snapback] AC 5 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ASAS535G&mcat=c183 Lenke til kommentar
Damp Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Advarsel: Grunnet den store kontaktflaten og luftrommene man vil få mellom Intel Xeon prosessor (de eldre slot typene) og kjøleribbe bør AS5 ikke benyttes til disse prosessorene. AS5 kan brukes med socket type Intel Xeon prosessorer. ?? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Åja, AS5 Støtter ikke Xeon den... Fordi den ikke er tjukk nok... Vel, da regner jeg med at Artic Silver Ceramique passer da... Har den selv, og den er meget bra.. Og koster mindre... AS5 er kanskje 2 grader bedre... Lenke til kommentar
Damp Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Tror ikke at 2 grader har så veldig mye å si?? *et spørsmål Når jeg skal ha på kjølepasta, må jeg da fjerne denne kjøleputa som var på prosessorkjølekobberdingzen? // eller kan den bare være der?? Endret 12. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg veit jeg er litt sein til å svare. Den kjøleputa er grei å vaske vekk med litt rødsprit. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 du er ikke for sein, jeg kjøpte også rensemiddel så detta skal gå greit. jeg bestilte en aerosilver ceramique kjølepasta. får den i morra, pjuh, snart kvitt problemet. eller... nei... jeg har også problemer med lydkortet. lagde en tråd i lydkort forumet. hvis noen har lyst til å hjelpe besøk tråden der. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 hjeeelp!! Nå skal jeg sette på kjølepasta, men... hvor mye må jeg bruke? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hjeeelp!!Nå skal jeg sette på kjølepasta, men... hvor mye må jeg bruke? 6345870[/snapback] Et passe lag, ikke for tykt, bare akkurat så det dekker den Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hvis du bruker ca 2 "riskorn" med kjølepasta så blir det bra. om du tar litt mye eller litt slite så vil ikke det skade prossessoren, du vil bare miste noen få grader kjøling. (+/- 5 grader) Lenke til kommentar
Damp Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) hei igjen nå er det en liten stud siden jeg drev med dette kjølepasta greiene og i dag så jeg på temp. i biosen. den var på 40*c i begynnelsen men så steg den opp til 50*c. men det kan vel ikke være meg som ikke har satt inn riktige instillinger. er det noen som kan hjelpe, jeg har ikke peiling på dette?? 0_o Endret 24. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Altså, du hadde 60 grader før, og har 50 grader nå! Du kan ikke være annet enn fornøyd med 10 graders forskjell! Husk også at en Xeon er varm! Veldig varm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå