Gå til innhold

temp. på prosessor?

Damp

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på, er det vanlig å ha 60*c når pcen har stått i en 20 min med en intel pentium 4 xeon prosessor. Det er rett etter jeg har slått den på, og jeg har ikke brukt noe krevende programmer. Prøvd å posten om dette før, men fikk ikke på en måte de svarene jeg var ute etter :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, 60 grader er litt mye for idle. men hvis du stikker inn på microplex så har de en del 603/604 kjølere.

[link]

Den som er nederst ser veldig fin ut, kanskje sette på en 92 mm vifte også.

Husk også å legge på kjølepasta.

kan noen anbefale en av de kjølerene?

**har ikke så mye peiling selv :blush:

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar
Husk at en Xeon blir fryktelig varm da... Mener jeg... Hvis det ikke var Extreme Edition som blir det. Kan ikke du gi oss et bilde av cpu-z av din cpu?

6245928[/snapback]

Kan ikke få tak i no bilde av cpu-z, jeg har ikke maskinen koblet opp på nett :dontgetit:

P1010068.jpg

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar
60 hørtes veldig normalt ut for en dobbel kjerne som tar en del watt med boxed i høstvarmen.Hoest_Rondane_2004.JPG

6246666[/snapback]

Så du mener at jeg ikke lenger behøver å tenke mer på dette?

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar

Hei igjen.

selv om noen her mener at den prossessoren er normal på 60 grader idle, ikke load. Så mener jeg at det er greit å investere i den kjøleren som er nederst av de jeg linket til. det kan bare gjøre bra for prossessoren din.

Monter en 92 mm vifte og du vil sikkert merke forskjell...

Lenke til kommentar

du monterer den på "grillen" til kjøleren slik at lufta blåser rett gjennom. Nå er det ikke sikkert det er noen fester til vifte på den.

Du kan da prøve følgende:

1. se om du får skrudd fast vifta i grillen med litt tvang

2. fest vifta med strips, noe jeg hadde gjort.

Detta fikser du :thumbup:

Edit, ja det er socket 604 på begge, så det skal passe...

Denne editen er da svaret på det bortediterte spørsmålet ditt :p

husk at det finnes nesten ikke dumme spørsmål. :whistle:

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

hvordan fester man heatpipen? skal jeg bytte den ut med den kobberklossen som fulgte med prosessoren?? Eller er det noe som skal festes ved siden av??

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar

den kobberklossen som er festet på hovedkortet ditt er din gamle kjøler. den skal du ta av. den nye kjøleren bytter du ut med den gamle kjøleren.

Nå veit jeg desverre ikke hvordan mekanismen for bytte av kjøleren på socket 604 er. men jeg ville satstet på at du må skru løs noen skruer.

Jeg forstår at du er litt forundret siden du trur at du bare får heatpipen. men hele greia følger med.

Hvordan bytte kjøler:

1. skru av pcn (dette er ikke for å være frekk men det finnes noen som ikke tenker seg helt om)

2. skru av kjøleren

3. nå kommer cpuen frem og den er antagelig dekket med kjølepasta. dette renser du vekk ved hjelp av f.eks rødsprit.

4 . legg et veldig tynt lag med ny pasta på prossessoren din ( 2 "riskorn" holder)

5. sett på den nye kjøleren og skru den fast.

6 vær konge og nyt at du har byttet kjøler på pcn :w00t:

[link til kjølepasta]

Lenke til kommentar

Hei igjen...

_Ferrari_, hvis du ikke har noe bedre å si så ikke svar. Pcbygger91 har antagelig ikke noe særlig peiling på det å bygge pc :p

Derfor hjelper vi han med utfyllende og bra svar...

AnaXyd hadde derimot et mye bedre innlegg. :thumbup:

Back to topic.

Siden den kjøleren er socket 604 så passer den med festene på ditt hovedkort. Kjøleren passer bare på en måte, og det følger med en bruksanvisning på hvordan du fester den.

Ang, måten kjøleren blir festet så varierer det fra socket til socket. Jeg har ikke montert socket 604 før så jeg veit ikke hvordan festet ser ut.

Den gamle kjøleren din har antagelig identisk feste så du vil fort forstå hvordan du fester den nye kjøleren.

Obs, hvis den ikke passer eller du ikke får til å feste den er det ikke værre enn å montere den gamle kjøleren tilbake. For så å forklare hva problemet er inne på forumet. Du har også 30 dagers angrerett hvis kjøleren av en eller annen grunn ikke skulle passe.

bare husk den kjølepastaen.

pcbygger91, jeg syns det er morro å hjelpe deg :love:

minner meg på når jeg var noob innen pc... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...