PWeb Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hardware: Asus A7N8X-E deluxe AMD 3000+ Problemstilling: Har oppgradert bios med windows programvare fra asus og siste oppdatering. Fikk beskjed om å starte på nytt. Kommer til Windows skjerm og så booter pc'en på nytt. Har gjort. Slettet CMOS og satt BIOS til default. Får beskjed om at CMOS er slettet og satt til default. Alt ser normalt ut. Har også hatt batteriet ute i ca 30 minutter, men samme resultat. Trenger innspill. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Iom. at den kommer så langt i oppstarten, så er det ingen fare for at noe alvorlig feil har skjedd underveis. Trolig må du bare innom BIOS igjen og sette 1. boot priority: hdd-0, se på innstillingene i 'advanced settings' og 'peripherals' ang. ide/ sata devices etc. (har ikke kortet og vet ikke tekstingen i menyene) Lenke til kommentar
PWeb Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Takk for svar. Har satt first boot device til -hdd 0. Finner ikke noed med SATA der. På mitt kort tror jeg det styres meden jumper. Jeg har sjekket at den står på Enable. Samme resultat. Booter på nytt etter5-10 sek med windows bildet. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 du finner kansje s-ata som scussi i bios..men du ser jo windows bilde så da booter den fra rett sted..prøv å formatere..(du tok vel backup først.?) Lenke til kommentar
frans Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du fått installert riktig bios? Asus har mange ulike til A7N8X hovedkortene. I Bios skal det under "advanced bios features" finne SATA eller SCSI. Men det kan også høres ut som feil med RAM-timings. NForce2 er ekstremt følsomme mht. RAM. Lenke til kommentar
PWeb Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Har en versjon av BIOS som heter 1013 hadde tidligere en som het 1006. Jeg får opp "RAID or SCSI Card Boot" under Advanced BIOS features. Samme problem uansett hva jeg velger. Det med RAM timings, kan jeg gjøre noe med det? Lenke til kommentar
torkelom_26 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Mange bullshit svar her men.... Kjent fenomen med det kortet der. Hadde det kortet før. Du må legge inn windows på nytt, det er det eneste som virker. Asus sleit med å få biosene til å virke omhverandre. Shit happens. Kjøp abit. Endret 11. juni 2006 av torkelom_26 Lenke til kommentar
PWeb Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Måtte nok legge inn XP på nytt. Får nok tenke meg om to ganger neste gang jag skal oppgradere BIOS. Takker for svar. Lenke til kommentar
Ragnar Rakneball Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Har samme kortet selv.."load default" funker ikke så bra for meg. Får du riktig klokke hastighet på ram og CPU med "load default"? Jeg må iaff inn i "hardware" instillingene og sette CPU hastighet osv manuellt, så lagre. Installere windows på nytt har jeg ikke så mye tro på. Dobbelsjekk at det er riktig boot sequense. Hvis du har Ipod koblet til, vil den ikke boote før du kobler den av, sleit en liten halvtime før jeg skjønnte Ipod'en gjorde at jeg ikke fikk boota =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå