Andre88no Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) hei jeg har kjøpt meg vannkjøling. Men jeg har ett problem med å få festet CPUvannlokken fordi jeg må fjerne det festet som er til cpu kjølere ( http://cimg.163.com/catchpic/F/F7/F73939A1...4A46E55F847.jpg ) det svarte festet som er på bildet må vekk. Og bakpå hovedkortet var det en metalplate limt fast, og det endte med att jeg ødelagte hovedkortet da jeg skulle fjerne den. tingen er att jeg må få hullene der med CPUen frie sånn som på dette kortet http://www.shuttle.com/Share/simages/productimages/an51r.jpg Noen som vet om ett hovedkort som det er lett å fjerne det feste til cpu kjølere? annet enn det så må hovedkortet være: sokkel 754 5.1/7.1 surround ATX form Endret 5. juni 2006 av Andre88no Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Det er nok ikke mange hovedkort som ikke har den svarte festebrakketen. Det er jo en standard ting som trengs for å feste vanlige luftkjølte blokker. Det du heller burde spørre om, er hvordan du klarer å ta av brakketten uten å ødelegge noe.. Jeg kan ikke hjelpe deg her, siden jeg aldri har vært borti dette selv... Edit: Det kan hende at limet på baksiden av hovedkortet blir mer klissete, og dermed enklere å ta av plata hvis du varmer det opp. Men dette er bare noe jeg har hørt andre har gjort med suksess. Men jeg sier ikke at dette er den eneste løsningen for å ta av plata... Følger det ikke med noe anvisninger med blokka di? Åssen blokk har du? Endret 5. juni 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg fjernet metallplaten ved å støtte opp med bøker under hovedkortet alle steder bortsett fra der metallplaten er. Så tok jeg en dor som passet på metalltappene som stikker gjennom kortet og ga dem et lite rapp hver. Da kom den rett av uten noe problem. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) lurer på om jeg skal prøve det med å støtte opp med bøker, men det høres litt skummelt ut Var det ikke masse lim på platen? Så det er ingen som vet om noe hovedkort uten noe sånn metalplate bakpå? Endret 5. juni 2006 av Andre88no Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 lurer på om jeg skal prøve det med å støtte opp med bøker, men det høres litt skummelt ut Var det ikke masse lim på platen? Så det er ingen som vet om noe hovedkort uten noe sånn metalplate bakpå? 6246163[/snapback] Jeg hadde ikke den svarte tingen festet da jeg fikk mitt hovedkort, et KV8 pro. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 lurer på om jeg skal prøve det med å støtte opp med bøker, men det høres litt skummelt ut Var det ikke masse lim på platen? Så det er ingen som vet om noe hovedkort uten noe sånn metalplate bakpå? 6246163[/snapback] Jeg hadde ikke den svarte tingen festet da jeg fikk mitt hovedkort, et KV8 pro. 6246178[/snapback] har du en link til en butikk som selger det? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Metallplata på baksiden av kortet er ment som en avstivning av dette, og bør ikke fjernes. Avstanden mellom festeskruene er såpass lang at kortet fort vil bøye seg når du begynner å legge press på kjøleblokka, og det kan i verste fall ødelegge kortet! La heller metallplata sitte på plass, og få tak i noen lange 3mm skruer i stedet. Disse lar seg skru igjennom eksisterende gjengehylser, (skru inn skruene fra baksiden) og lås deretter skruene fast med en 3mm mutter på oversiden av gjengehylsa. Deretter kan du bruke 2stk 3mm muttere m underlagsskiver, og et par passende fjærer for å klemme blokka fast mot CPU. Det som imidletid kan være litt vanskelig, er å få tak i passende fjærer. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Metallplata på baksiden av kortet er ment som en avstivning av dette, og bør ikke fjernes.Avstanden mellom festeskruene er såpass lang at kortet fort vil bøye seg når du begynner å legge press på kjøleblokka, og det kan i verste fall ødelegge kortet! La heller metallplata sitte på plass, og få tak i noen lange 3mm skruer i stedet. Disse lar seg skru igjennom eksisterende gjengehylser, (skru inn skruene fra baksiden) og lås deretter skruene fast med en 3mm mutter på oversiden av gjengehylsa. Deretter kan du bruke 2stk 3mm muttere m underlagsskiver, og et par passende fjærer for å klemme blokka fast mot CPU. Det som imidletid kan være litt vanskelig, er å få tak i passende fjærer. 6246814[/snapback] God ide, men hvor får jeg tak i sånne skruer da? biltema? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Tror temmelig sikkert du får tak i dette hos Biltema, men både Clas O. og en velutstyrt jernvareforretning kan levere dette. Var forresten litt raskt ute med å kalle det skruer. Det som det er snakk om, er en såkalt 3mm gjengestang som selges i én meters lengder. Kapp av et par passende lengder på eksempelvis 8-10cm. Da får du plass til fjærer også. Tror du får en slik for en tier eller to, husk å kjøpe 3mm muttere og skiver samtidig! Hos Clas O. kan du søke etter dette varenummeret: 11-992-3 Koster kr.15,- pr meter. Endret 5. juni 2006 av Skrue Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hva slags vannkjølingsprodukt er det i det hele tatt snakk om ? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) lurer på om jeg skal prøve det med å støtte opp med bøker, men det høres litt skummelt ut Var det ikke masse lim på platen? Så det er ingen som vet om noe hovedkort uten noe sånn metalplate bakpå? 6246163[/snapback] Jeg hadde ikke den svarte tingen festet da jeg fikk mitt hovedkort, et KV8 pro. 6246178[/snapback] har du en link til en butikk som selger det? 6246191[/snapback] Niet, det er visst blitt for gammelt.. Men om du finner et brukt et, så er det altså ingen faste metallplater på det. EDIT: Og du finner det veldig enkelt, om du leter litt. Første treff, et rent kupp! http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=54102 EDIT2: og for ordens skyld kjenner jeg ikke selgeren i det hele tatt. Endret 5. juni 2006 av Mar1us Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Hva slags vannkjølingsprodukt er det i det hele tatt snakk om ? 6247423[/snapback] det er snakk om dette http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...14X802022512210 Og takker skrue, jeg skal på clas o i morgen og så håper jeg gjengestangen passer:D Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det skal kunne gå bra å "skru" den igjennom, til tross for at gjengene er forskjellige. Saken er jo den at orginalskruene måler 3,4mm, og dermed skal det gå greit å montere 3mm skruer gjennom hullene. Men pass for all del på å sikre skruen på baksiden av plata, med en 3mm mutter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå