Broseen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg ser etter en billig LCD widescreen til pc`n, og lurer på hva som er forskjellen på disse to: http://www.mamoz.no/produkt/ET.L5209.014/A...CD%2C+AL19.html http://www.mamoz.no/produkt/S26361%2DK1051...LCD+Monito.html Fujitsu Siemens har DVI, trenger jeg dette? Pc`n er til generell bruk. Litt spilling, men ikke spes mye. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det er bedre med DVI enn VGA. DVI er digitalt, det samme er LCD skjermer. Skal du bruke analogt (VGA), så må det konvertering til, noko som gjer bildekvalitet dårligare, på grunn av tap av data. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det er bedre med DVI enn VGA. DVI er digitalt, det samme er LCD skjermer. Skal du bruke analogt (VGA), så må det konvertering til, noko som gjer bildekvalitet dårligare, på grunn av tap av data. 6244906[/snapback] Men jeg tviler sterkt på at det er verdt 40% i pris forskjell. Dessuten så har den FS skjerm problemer med enkelte ATI skjermkort. staljin Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Så dere mener Acer er et bedre valg? Må gjerne komme med forslag dersom dere har forslag til andre billige widescreen skjermer. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hvor mye har du satt deg som makspris, og er du helt sikker på at du trenger WS? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Widescreen er noe jeg ønsker, synes det er behagelig å se på. Prisen er vel igrunn rimeligst mulig, noe som tilsier Acer. Personlig tror jeg den holder til mitt bruk. Hvis ikke noen med mer peiling kan si meg hvor "viktig" DVI er. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Det er litt vanskelig å fastslå akkurat hvor kresen du er når det gjelder bildekvalitet, men siden du vurderer Acer er du tydeligvis ikke så altfor kresen Med DVI så får man et ferdigkalibrert "perfekt" bilde, uten noen som helst form for forstyrrelser (normalt sett). Personlig ville jeg aldri finne på å bruke D-SUB på en LCD-skjerm, men det er mest fordi jeg har utrolig dårlige erfaringer med det fra før av. Andre synes D-SUB fungerer helt greit. Det hele kommer vel an på hvor kresen du er, rett og slett. At det fortsatt lages LCD-skjermer uten DVI synes jeg egentlig er fullstendig bak mål, men det blir en annen diskusjon. Hvis jeg skulle meg kjøpt skjerm, og hadde hatt et begrenset budsjett, ville jeg nok ha valgt bort WS til fordel for en mindre skjerm med bedre kvalitet (om en ikke kom over et bra tilbud på en bra WS-skjerm, og WS var viktig for meg). Min personlige mening er at skal man først investere i en LCD-skjerm, så bør man i alle fall bruke rundt 3000kr, og da mener jeg man får en bra 17" 5:4-skjerm, og for noen hundrelapper ekstra, kanskje en bra 19" også, men noe særlig større og med WS, da må man opp en prisklasse igjen. Dette er som sagt min personlige mening. LCD er billig, men ikke så billig at man får kvalitetskjermer til en slikk og ingenting. Det koster tross alt litt. Hvis du bare skal surfe litt, og spille kabal, så for all del, kjøp en av de to du har foreslått selv, men om du skal gjøre noe særlig mer, så vurder å bruke litt mer penger. Det er i alle fall mitt råd. Endret 5. juni 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takker for svar. Jeg skal ha widescreen Skjønner at jeg sannsynligvis bør vurdere en skjerm med DVI. Spørsmålet blir da blir vel da hva dere anbefaler av billige modeller. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Hva med denne? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=32416 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå