Gå til innhold

Acer VS Fujitsu Siemens 19 LCD

Broseen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bedre med DVI enn VGA. DVI er digitalt, det samme er LCD skjermer.

Skal du bruke analogt (VGA), så må det konvertering til, noko som gjer bildekvalitet dårligare, på grunn av tap av data.

6244906[/snapback]

Men jeg tviler sterkt på at det er verdt 40% i pris forskjell. Dessuten så har den FS skjerm problemer med enkelte ATI skjermkort.

staljin

Lenke til kommentar

Widescreen er noe jeg ønsker, synes det er behagelig å se på. Prisen er vel igrunn rimeligst mulig, noe som tilsier Acer. Personlig tror jeg den holder til mitt bruk.

Hvis ikke noen med mer peiling kan si meg hvor "viktig" DVI er.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å fastslå akkurat hvor kresen du er når det gjelder bildekvalitet, men siden du vurderer Acer er du tydeligvis ikke så altfor kresen :)

Med DVI så får man et ferdigkalibrert "perfekt" bilde, uten noen som helst form for forstyrrelser (normalt sett). Personlig ville jeg aldri finne på å bruke D-SUB på en LCD-skjerm, men det er mest fordi jeg har utrolig dårlige erfaringer med det fra før av. Andre synes D-SUB fungerer helt greit. Det hele kommer vel an på hvor kresen du er, rett og slett.

At det fortsatt lages LCD-skjermer uten DVI synes jeg egentlig er fullstendig bak mål, men det blir en annen diskusjon.

Hvis jeg skulle meg kjøpt skjerm, og hadde hatt et begrenset budsjett, ville jeg nok ha valgt bort WS til fordel for en mindre skjerm med bedre kvalitet (om en ikke kom over et bra tilbud på en bra WS-skjerm, og WS var viktig for meg).

Min personlige mening er at skal man først investere i en LCD-skjerm, så bør man i alle fall bruke rundt 3000kr, og da mener jeg man får en bra 17" 5:4-skjerm, og for noen hundrelapper ekstra, kanskje en bra 19" også, men noe særlig større og med WS, da må man opp en prisklasse igjen. Dette er som sagt min personlige mening. LCD er billig, men ikke så billig at man får kvalitetskjermer til en slikk og ingenting. Det koster tross alt litt.

Hvis du bare skal surfe litt, og spille kabal, så for all del, kjøp en av de to du har foreslått selv, men om du skal gjøre noe særlig mer, så vurder å bruke litt mer penger. Det er i alle fall mitt råd.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...