Zappza Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Har akkurat bestillt meg ny bærbar og vurderer og prøve å klokke prosessoren litt. Det er denne som skal overklokkes, og jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke den og om det i det hele tatt er mulig mtp BIOS-lock o.l. CPU er en Core Duo 2300 (1.66 ghz) Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 tviler på det går ann, iallefall i biosen. OC=kjøling laptop er coolnquiet strømsparing, redusert varmeutvikling. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Njoda, men reduserer ikke bare de ulike CnQ teknologiene multiplieren? FSB blir jo det samme. Dessuten blir det jo ikke varmeforskjell så lenge jeg ikke skrur opp volten Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Å overklokke en bærbar CPU er generellt sett en dårlig idè fordi: -Hovedkortene er ikke tilpasset overklokking - dvs. få elelr ingen justeringsmuligheter i bios. -Overklokking = ekstra varme, og laptoper har ikke akkurat bra kjøling. -Overklokking = esktra strømforbruk, og som regel har du allerede dårlig batteritid til å begynne med. Så... ved midnre dette er en desktoperstatter som du skal primært brukes koblet til veggnettet så annbefaler jeg det absolutt ikke. Det er lite å hente, og den ekstra ytelsen går på bekostning av det meste dyrebare en laptop har - batteritid. Om noe så hadde jeg sett om det var muligheter for å undervolte CPU'en og fremdeles holde den stabil = bedre batteritid "gratis". -Stigma Endret 6. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå