Gå til innhold

Finne ut navn til ip eier

Anbefalte innlegg

viste ikke hvor jeg skulle legge dette!! :blush:

Finnes det noen program eller steder man kan finne ut hvem som eier ip adresse?! Har en gjestebok som det er mange som skriver i og da er det kjekt å kunne vite hvem som sier dritt! Det er en sykkel gjestebok og det skal bare være ordentlige ting der, og vi vil gjerne vite hvem som sier dritt! Finnes dette?!

Eks: Hvem eier denne ipen? IP: 85.164.**.***

Endret av djwawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viste ikke hvor jeg skulle legge dette!! :blush:

Finnes det noen program eller steder man kan finne ut hvem som eier ip adresse?! Har en gjestebok som det er mange som skriver i og da er det kjekt å kunne vite hvem som sier dritt! Det er en sykkel gjestebok og det skal bare være ordentlige ting der, og vi vil gjerne vite hvem som sier dritt! Finnes dette?!

Eks: Hvem eier denne ipen? IP: 85.164.96.210

6243862[/snapback]

Det går ikke ann nei. Men du kan finne ut hvilket land den er fra :p

Du kan også banne IPen, se i Web-forumet ;)

Lenke til kommentar

Det jeg mener om at du bør sensurere IP-adressen er at du bør fjerne minst de 5 siste tallene, ettersom det ikke er lov til å utgi IP-adresser på den måten. Dermed bør du sensurere både fra starten av tråden og på det bildet du lastet opp.

Tror moderator vil gjøre noe med det snart, men jeg er ikke helt sikker på om det er lovlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg ut ISPen da?

6244007[/snapback]

Gå på Start > Kjør > skriv "cmd" (uten gåsøyne) > skriv tracert [ipadresse].

F. eks. tracert 193.216.123.234 og du bør få opp hosten.

6244020[/snapback]

Dersom du skal jobbe noenlunde effektivt når du skal finne ut av slike ting, vil jeg ikke anbefale denne fremgangsmåten, men heller begynne med en av de to nedenfor:

ping -a 193.216.123.234
nslookup 193.216.123.234

Begge sier meg umiddelbart at dette er snakk om en Tele2-kunde. Dersom man er ute etter mer informasjon, f eks om det går an å finne ut mer om den fysiske lokasjon så kan man heller kjøre en tracert i etterkant.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...