LiamH Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Hei! Jeg tenkte jeg skulle bytte lyspærene på instrumentpanelet (speedometer, turtallteller osv.) i min Mercedes (124) 1985-modell, men jeg får det ikke ut! Det virker som om noe holder det igjen... I følge Haynes-boka skal man ta løs speedometervaieren under bilen, men jeg har tatt ut en instrumentpanel på en lignende Mercedes fra før uten å løsne noe som helst... Noen som har noen tips? Trenger jeg å løsne speedometervaieren eller noe annet? Endret 4. juni 2006 av LiamH Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Som du vet er det kun presset inn.Når du har fått dradd det noen cm ut tar du å presser hånden inn på høyre side å skrur løs vaieren.klarer du ikke å få handen inn må du løsne vaieren under,men det trenges som regel bare å gjøres på MB 190E Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takker for rask respons! Det var planen å gjøre som du sier, ja... men jeg får ikke instrumentpanelet lenger ut enn 3-4 mm på den ene siden... Etter det er det bom stopp! Kommer ikke til på undersiden heller, slik at jeg kan trykke fra baksiden. Skal uansett prøve på nytt. Er bare redd for å ødelegge eller slite i stykker noe... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Får ikke ut den jæ#¤% driten! Er det bare å gi jernet slik at den omsider slipper eller kan det være en mulighet for at den er skrudd fast? Har aldri opplevd lignende når det kommer til å få ut et instrumentpanel... Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Leste feil det første inlegget ditt trodde det var cm ,men ser nå at du skriver mm.Har du laget et verktøy for å dra det ut? orginalverktøyet er som en sveisepinne med en 90 graders krok på ca 3-4 mm.Den skyves inn mellom instrumentet og polstringen,vris 90 grader så kroken hektes på bakdelen av instrumentet.Så er det bare å dra det ut.Har aldri hatt problem med det så det er nok verktøyet det står på.Kjør innom et verksted å lån det i et minutt for å løsne det hvis du ikke får det ut. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 OK! Skal høre med verkstedet om jeg kan få låne det! Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå