Gå til innhold

Ønsker kritikk på bilder


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er utrolig interessert i å ta bilder, og har vel så og si bestemt meg for hva jeg vil satse på som yrke.

Jeg har tatt noen bilder i dag, som jeg ønsker litt respons på!

 

Jeg er 15 år, har ingen kunnskap bak meg så jeg vil gjerne vite hva som kan gjøres bedre når jeg tar bilder osv.

 

Her er bildene jeg tok i dag!

 

Takk for respons og tips :)

 

1s.jpg

2s.jpg

3s.jpg

4s.jpg

5s.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bilde, var kansje litt for lyst, å jeg tror det hadde blitt bedre hvist horisonten var rett, andre bilde tror jeg ikke det er så mye som kunne vært gjort bedre, tredje bilde, det var vel skjeift?, de to siste bildene ser jeg ikke så mye galt på.

Håper det var til noen hjelp :)

 

Men så må du ikke høre så altfor mye på meg, vent til SirMaximus eller noen som har mere peiling svarer, jeg tror nokk det jeg har sakt iallefall er noe du kan tenke på.

 

Det var forresten veldig fine bilder, likte spessielt de bildene med bamsen :)

 

Stå på med fotograferingen :thumbup:

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Skal vi se her

 

1. Bildet ble alt for rotete syntes jeg. Bamsen som bare ligger strød blandt steinene ser litt for tilfeldig ut. Også ble himmelen og vannet alt for lyst. Tror det hadde blitt bedre hvis bildet ikke hadde blitt tatt direkte mot solen.

 

2. Et bedre bilde. Skyggen som ligger forann bamsen irriterer litt, også har jeg litt problemer med å skjønner meningen med bildet.. Hvis jeg skulle ha gjettet så har bamsen vært på tur og kanskje tråkket på denne livsfarlige kabelen, derfor han har blitt svidd :D

 

3. Veldig fin vinkel du har valgt her. Får godt med stjernen. Strømledningen som går over himmelen og reflekteres i ruta var litt irriterende, også syntes jeg du burde gått enda mer i midten og fått med like mye på hver side. (Det blir mer av bilruta på den ene siden) Bildet hadde ellers gode farger på både panser, stjerne og himmel.

 

4. For meg det soleklart beste bildet. veldig simpelt, men elsker hvordan fargene har blitt dratt ut av det, men ikke helt vekk. Er ikke verden største fan av sort hvit, og slikt som du gjør her bruker jeg veldig ofte selv. Motivet var det ikke så mye å si på, men jeg liker godt som sagt fargene her :D

 

5. Litt for mange forstyrrende elementer i bakgrunnen, som f.eks. boligblokkene. Igjen så skjønner jeg ikke helt meningen her, skulle gjerne ha likt å sett hva som står på det skiltet.. :roll: Sort hvit syntes jeg ble litt kjedelig her. Når det brukes sort hvit skal det være noe annet en farger som trekker øyet mot bildet, men her mangler jeg noe slikt.

 

Alt i alt gode bilder syntes jeg. Stå på :D (Likte godt at du eksperimenterte med en masse forskjellige typer bilder. Det gjør jeg også)

Lenke til kommentar

Jeg likte faktisk det første bildet best, men er enig i Marthe-MA at bamsen burde vekk. Synes den utbrente himmelen gjorde seg. Kanskje ville jeg ha skråstilt horisonten enda mer slik at det kommer tydlig fram at den skal være skjev. Hvis ikke blir det bare at man irriterer seg over den.

 

Videre enig med Marthe-Ma om at fargene på bilde 4 ble utrolig bra, men synes ikke huset bak passet inn i den ellers fine komposisjonen. Men det er det vel strengt tatt ikke så mye å gjøre med. Likte ellers at veien svingte litt inn mot midten og himmelen. Som sagt en fin komposisjon...

 

Ellers var de andre bildene helt greie, men de ga meg ikke så mye.

 

Et fint stykke arbeid! Får lyst til å gå ut å leke litt selv, men må nok sitte inne å lese til eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...