Gå til innhold

Stuepc til fattern.. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skal mulig sette sammen en HTPC/media center/TV PC for fatteren snart.

Han har tonnevis av CDer og DVD filmer.. Stabel med maskiner for enhver anledning. En DVD opptager, en CD brenner, en LP spiller++ (Han er veldig gammeldags samtidig som han er veldig digital :p ) Så spurte jeg han om han ikke kunne tenke seg å evt hatt en TV-PC istedet.

Denne må kunne ha mulighet til å:

- Kunne brukes til generell bruk

- Kunne se på bilder med, høre på musikk og se DVD i beste kvalitet

- Brenne både CDer og DVDer (Både + og - /Dual-Layer)

- Kunne ta opp programmer på TVen og se det i bra kvalitet. Tenkte da på et TV-kort, men jeg har ikke noe særlig erfaringer med det. Blir kvaliteten bra, tar et TV-program på f.eks 1 time stor plass?

Da tenkte jeg på en grei PC med en 3000 - 3200+ CPU, 1GB RAM, 400-500GB harddisk, Et OK skjermkort med TV out, TV-kort/med evt Radio, mulighet for å kunne se/høre på TV og Radio, og ta opp. At den vil kunne funke som en slags "DVD-opptager". En barebone PC kunne også vært fint.

Og en annen ting.. Går det ann å koble f.eks å koble en LP spiller opp på maskinen og ta opp lyd fra den, til f.eks .mp3 filer?

Noen erfaringer, meninger? Og er det noen som har peilig på TV-kort? Blir bildene bra, blir opptagene bra osv?

Setter pris på og takker stort fra alle svar :D

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg ville forresten prøvd å få den så stille som mogleg. Er ikkje så kult å høyre på fet musikk viss det er lyden frå ei landbruksmaskin i bakgrunnen.

6244355[/snapback]

Syns effikan sitt oppsett var bra. Var vifteløst skjermkort, som skal få pcn ganske så lydløs. Hvis han i tillegg kjøper en ny cpu kjøler så skal det vel bli stille nok. Vet ikke hvordan støyen på PSU er, vet du noe om dette effikan? ;)

2x250GB Hitatchi = <3

Lenke til kommentar
Eg ville forresten prøvd å få den så stille som mogleg. Er ikkje så kult å høyre på fet musikk viss det er lyden frå ei landbruksmaskin i bakgrunnen.

6244355[/snapback]

Syns effikan sitt oppsett var bra. Var vifteløst skjermkort, som skal få pcn ganske så lydløs. Hvis han i tillegg kjøper en ny cpu kjøler så skal det vel bli stille nok. Vet ikke hvordan støyen på PSU er, vet du noe om dette effikan? ;)

2x250GB Hitatchi = <3

6244390[/snapback]

Jeg har ikke sjekket opp hvordan støyen er fra strømforsyningen nei. Men det bør være fullt mulig, siden det er fem linker til tester i prisguiden, og jeg regner med at minst én av de har nevnt noe.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Takker for svar:)

Det skjermkortet så ganske bra ut

Men det som jeg egentlig lurer på om det faktisk er bedre å kjøpe en vanlig, noe penere kasse istedetfor en barebone. Det vil jo ikke få stort plass til flere kort inni maskinen heller med en barebone.. Er det forresten noen som har noen erfaringer med TV-kort?

Lenke til kommentar

Men det som jeg egentlig lurer på om det faktisk er bedre å kjøpe en vanlig, noe penere kasse istedetfor en barebone. Det vil jo ikke få stort plass til flere kort inni maskinen heller med en barebone.. Er det forresten noen som har noen erfaringer med TV-kort?

6245656[/snapback]

Hei, på forslaget til Efikkan er det satt opp" et vanlig" kabinett, et desktop kabinett.. :)

Lenke til kommentar

6245656[/snapback]

Hei, på forslaget til Efikkan er det satt opp" et vanlig" kabinett, et desktop kabinett.. :)

6246501[/snapback]

Ja, det vet jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...