Gå til innhold

Defekt skjermkort og garantier


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det kan se ut som om mitt XFX 6800 GT kort som jeg kjøpte i juli i fjor fra komplett har tatt kvelden. Kan ikke spille lengre. Det som skjer er at så snart loading er over, og spillet begynner (gjelder alle spill), så "fryser" skjermen, og jeg får ikke kontakt med pc'en. skjermbildet varierer. Noen ganger blir skjermen helt svart med masse rosa striper fra venstre mot høyrer. Andre ganger så blir bildet lysebrunt, med masse innsalg og "små figurer" i alle regnbuens farger.

Kortet har aldri vært klokket, eller moddet på annen måte. Holder det fritt for støv etc.

 

Mitt spørsmål er da: Hvilke rettigheter har jeg ovenfor komplett? Skal jeg sende inn kortet? Får jeg eventuelt et nytt( det er agp).?

 

svar mottas med mange takk da jeg er ganske fortvilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal sende inn kortet i reklamasjon (2-5årig "garanti" mot feil/mangler, nedskrevet i norsk lov). Du kan lese mer om det i forbrukerkjøpsloven på www.lovdata.no

 

komplett har et svært enkelt system for sånt.

Du går inn på sidene deres og følger instruksene der.

Mener du må inn i ordreoversikten for å søke reklamasjon på en ting.

 

Det går kjempefint, komplett bruker å være greie of effektive på service.

Hvis det er noe du lurer på er det jo bare å ringe dem :)

Lenke til kommentar

Sjekk at viften din ikke har fysisk løsnet eller stoppet. Sjekk at du ikke har glemt å koble på eventuelle esktra strømkabler (bare noen modeller har disse).

 

Hvis ikek noe av dette er problemet, så kontakt selger for retur. Du har reklamasjon på minimum 3 år på et skjermkort, så det går bra så lenge det ikke er noen tegn på at du har tuklet med kortet da selvfølgelig...

 

Du har rett på enten likt produkt, eller evt. like tilsvarende dersom de ikke lenger har denen modellen (ofte betyr det i praksis at du får noe litt bedre hvis du er heldig). I ditt tilfelle får du nok et annet 6800GT basert kort, om ikke nødvendigvis fra samme leverandør.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Sjekk at viften din ikke har fysisk løsnet eller stoppet. Sjekk at du ikke har glemt å koble på eventuelle esktra strømkabler (bare noen modeller har disse).

 

Hvis ikek noe av dette er problemet, så kontakt selger for retur. Du har reklamasjon på minimum 3 år på et skjermkort, så det går bra så lenge det ikke er noen tegn på at du har tuklet med kortet da selvfølgelig...

 

Du har rett på enten likt produkt, eller evt. like tilsvarende dersom de ikke lenger har denen modellen (ofte betyr det i praksis at du får noe litt bedre hvis du er heldig). I ditt tilfelle får du nok et annet 6800GT basert kort, om ikke nødvendigvis fra samme leverandør.

 

-Stigma

6243140[/snapback]

 

 

minimum 2 år, er det nok...

 

" Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid."

 

 

Kilde: Forbrukerkjøpsloven

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vifta går så det griner. Har tatt av døren på kabinettet så det skal være greit med luft. Som sagt så jeg aldri "tukkla" med kortet.

Har også blåst vekk støv fra CPU, og PSU. Ser ikke ut til å hjelpe, men jeg er fortsatt sikker på at det er skjermkortet.

 

Takker for alle svar.

Ringer komplett på mandag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...