Gå til innhold

20" Widescreen LCD og spilling, evt. alternativer

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på hvilken skjerm jeg skal kjøpe meg. Har lyst på en 20" i bredformat, men ser at responstiden på disse er relativt høy (16 ms). Har også lest at denne responstiden ikke kan sammenlignes med vanlige skjermer i f.eks. 17-19", og at spilling går ganske fint på disse.

Problemet er at jeg spiller ganske raske spill, som Unreal Tournament 2004 (og 2007 når det kommer). Jeg har ikke lest noen steder hvordan skjermene takler slike spill.

Widescreen er imidlertid ikke et must, og jeg har sett på vanlige 20" tommere som f.eks. Samsung SyncMaster 204B.

Denne skal være bra til spilling med tanke på responstiden, men den har visstnok enkelte mangler som trekker ned litt. Du kan si at jeg er på jakt etter den "perfekte" 20" LCD-skjermen i prisklassen 3-4000.

Så, er det noen som har erfaring med den typen spill jeg beskrev og 20" Widescreen-skjermer? Eller evt. har andre ting å anbefale?

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en BenQ FP202W og er kjempe fornøyd. Leste testen som Hardware.no har gjort av denne skjermen og kan ikke si meg helt enig.

Bildet er bra, merker ikke noe til etterslep (har prøvd ganske mange forskjellige spill, Half Life 2, Max Payne, Quake, Unreal Tournament osv osv) og prisen på like over 3k så er det ikke så veldig mye å utsette.

Lenke til kommentar
Jeg har en BenQ FP202W og er kjempe fornøyd. Leste testen som Hardware.no har gjort av denne skjermen og kan ikke si meg helt enig.

Bildet er bra, merker ikke noe til etterslep (har prøvd ganske mange forskjellige spill, Half Life 2, Max Payne, Quake, Unreal Tournament osv osv) og prisen på like over 3k så er det ikke så veldig mye å utsette.

6245999[/snapback]

Dell har en bra 20" modell hvis jeg ikke tar helt feil? :hmm: Ellers er jeg enig med Empty.

Mvh Anders

Lenke til kommentar

Sjekket en del reviews av den der, og den pleier aldri å score høyere enn middels.

Kan kanskje legge til at den ikke bare må være god til spilling, men også til andre ting som filmer. Jeg er på jakt etter en god all-rounder som spesielt hevder seg i spill.

Kanskje jeg ber om for mye, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Ser selv etter ny skjerm i disse dager, og det er egentlig bare 2 som virker interessante for øyeblikket (for meg that is). Samsung Syncmaster 204B som er nevnt her, og Viewsonic VX2025WM. Så spørsmålet for min del blir widescreen eller ikke :hmm:

Anbefaler deg ihvertfall å sjekke ut Viewsonic. Den har fått bra i tester :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...