iChristian Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg prøver å få samba til å dele filer slik jeg vil, jeg vil at noen mapper skal være åpne, og andre skal være begrenset med brukernavn og passord. Hva skal jeg gjøre for å få til det? Vedlagt ligger hele smb.conf filen min Men jeg har lagt ved det jeg føler er det viktigste her i innlegget. security = user guest account = nobody invalid users = root Her følger mappene som skal deles: [MP3 del2] path = /home/lomz/dokumenter/My Music available = yes browseable = yes guest ok = yes public = yes writable = no [MP3] path = /home/lomz/mp3 available = yes browseable = yes guest ok = yes public = yes writable = no [Bilder] path = /home/lomz/dokumenter/Bilder comment = Bildesamlingen available = yes browseable = yes public = yes writable = no [Download] path = /home/lomz/dokumenter/Download comment = Downloadmappen available = yes browseable = yes guest ok = yes public = yes writable = yes [Kreativt] path = /home/lomz/dokumenter/Kreativt comment = Kreative arbeider som blant annet WEBS available = yes browseable = yes public = yes writable = yes Hvordan får jeg til at noe skal deles og noe skal ikke deles? Jeg har prøvd å få det til med linjen: guest ok = yes Og det er de mappene som har dette som en tekstlinje som jeg vil at skal være gjestevennlig. Jeg har enablet både nobody (ting i smb.conf tydet på at dette var det rette gjest-brukeren) og lomz (mitt vanlige brukernavn) som brukere i samba. Hva har jeg gjort feil? Jeg er kjempenybegynner om man ikke allerede skjønte det. smb.conf.txt Endret 4. juni 2006 av Lomz Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg må nesten bumpe denne, jeg skjønner ingenting. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå