sablabra Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Er disse høytalerne noen gode? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318618&cks=SWO De ser unektelige gode ut til prisen, men jeg vet ingenting om høytalere . Mitt bruksområde er stort sett film og spill, stort sett aldri musikk. Er de de beste til prisen, eller finnes det noen andre gode alternativer. Noen erfaringer? Btw, jeg trenger svar raskt, de er visst på tilbud på komplett Endret 4. juni 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Nei, det er de ikke! Du får akkurat det du betaler for. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er disse høytalerne noen gode? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318618&cks=SWODe ser unektelige gode ut til prisen, men jeg vet ingenting om høytalere . Mitt bruksområde er stort sett film og spill, stort sett aldri musikk. Er de de beste til prisen, eller finnes det noen andre gode alternativer. Noen erfaringer? Btw, jeg trenger svar raskt, de er visst på tilbud på komplett 6242360[/snapback] Ja, har hatt disse høyttalerene i flere år nå, og til bruksområdet du refererer til er de et perfekt kjøp. Jeg er ikke noen HiFi entusiast, og trenger derfor ikke noen dyre høyttalere for å kunne nyte litt musikk/film/spill. De spiller høyt, de spiller rolig, og gjengir lyden slik som jeg forventer. Go for it! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 enig med ashmantle, men de ytelsesspesifikasjonene kan ikke sammenlignes med dyrere merker. jeg har et eltax anlegg bestående av http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10183 (med sak som dekker over elementene) og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254. jeg har koblet på min roland cube-15 gitar-amp som subwoofer. anlegget gir god lyd (i forstand at lyden er myk og gjengivelsen god i mine musikalske, men ikke hifi-ører).. forsterker har gromt mange inputs og outputs og godt med funksjoner, men har må du heller ikke ta effekten bokstavelig i form av mengde lyd.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan ikke si de er gode, det går ikke! vil sammenlignet det å kjøpe de høyttalerene med å kjøpe en bil til 5000,- den er ikke bra! Ta heller å spar litt å kjøp noe som er bedre Lenke til kommentar
Knast Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan ikke si de er gode, det går ikke!vil sammenlignet det å kjøpe de høyttalerene med å kjøpe en bil til 5000,- den er ikke bra! Ta heller å spar litt å kjøp noe som er bedre 6252394[/snapback] hvorfor? i "vanlige" ører er det ikke mye galt med dem.. jeg er musikalsk men ingen hifi-entusiast. med mitt anlegg som jeg har nevnt over hører jeg ikke noe støy, ingen lyder som er gale eller lignende.. problemet i et sånn utgangsanlegg er at du nesten ikke har basslyd.. kan jo visualiseres, men det er ikke så bra. det anlegget med en subwoofer (som koster nesten like mye) ved siden av holder for de fleste. (kan jo innrømme at jeg hører det som er bedre i et dyrt anlegg også da).. en bil til 5000 kan også kjøre bra.. men den har ikke mye ekstra.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg tror jeg venter en stund med å kjøpe høytalere, har brukt nok penger på en stund. Jeg er ikke veldig kresen på lyd generelt, så de er sikkert gode nok for meg. Dessuten har jeg en ganske gammel forsterker... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hvorfor? i "vanlige" ører er det ikke mye galt med dem.. jeg er musikalsk men ingen hifi-entusiast. med mitt anlegg som jeg har nevnt over hører jeg ikke noe støy, ingen lyder som er gale eller lignende.. problemet i et sånn utgangsanlegg er at du nesten ikke har basslyd.. kan jo visualiseres, men det er ikke så bra. det anlegget med en subwoofer (som koster nesten like mye) ved siden av holder for de fleste. (kan jo innrømme at jeg hører det som er bedre i et dyrt anlegg også da).. en bil til 5000 kan også kjøre bra.. men den har ikke mye ekstra.. 6254052[/snapback] Den er kjørbar, men neppe en god/bra bil! Og det med at det er 2x 10" har ikke en dritt å si kommer helt ann på elementet. Før hadde jeg høyttalere med en 1" diskant en 5.5" mellomtone og 2x 12" bass. Nå har jeg en 1" diskant og 2x 5.5" bass i hver høyttaler og bassen er bedre i de nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå