Gå til innhold

Gammel nedtagget bygning

Anbefalte innlegg

Var på en fylleplass og tok bilder ved denne gamle nedtaggete bygningen. Syntes det var god bakgrunn til noen bilder.

Det jeg liker best å ta bilder av er personer i bevegelse, da ofte når de hopper. Så tok med meg dette i disse bildene her også.

Det jeg ofte har fått kommentarer på er at kanskje ikke hoppingen har noen mening i bildene, men hva syntes dere? Ser det bare dumt ut?

Redigert her med kraftig kontrast, hue/saturation (colorize) layer på 73% opacity.

Og litt burn/dodge tool :)

post-95684-1149452405_thumb.jpg

post-95684-1149452420_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargene er veldig behagelig å se på og kontrasten er kanskje i det mørkeste laget, men jeg syns det er fint :) .

Angående det med hoppingen, bildet til venstre gir så mye mer mening enn det til høyre. Det virker som han har det veldig travelt siden han hopper over gelenderet istedenfor å ta seg tiden til trappetrinnene. Kontra det til høyre der han hopper på en kasse og stanger hodet i veggen, som jeg må stille meg spørrende til :p .

Lenke til kommentar

Haha.. Det er litt morro det med bildet til høyre.. Jeg var egentlig 40 cm fra veggen med hodet når jeg tok bildet. Men det så jo veldig ut som om hodet mitt var rett i veggen.. På deviantart har jeg gitt bildet navnet "headbutt".

Tusen takk for synspunktet ditt :)

Lenke til kommentar

Helt enig angående fargene og kontrastene, veldig bra! Spesielt da bildet til høyre. Synes dette var det beste. Selv om man ikke ser ansiktet, så gir posisjonen til resten av kroppen mening i bildet. Dette var rett og slett drittøft :thumbup: Rammen var med på å fremheve kontrastene på en fin måte. Det jeg har å utsette på bildet var at bakgrunnen nede til høyre var litt tam i forhold til veggen, samt at det var et ganske stort mørkt felt oppe til høyre. La egentlig ikke merke til det siste før etterhvert. Dette gjorde at høyresiden ikke ble like bra som resten av bildet. Men for all del, et kjempebilde, spør du meg.

Bildet til venstre holdt ikke like god kvalitet, synes jeg. Det var ikke helt de samme fargene og kontrastene, motivet ble lengre unna og skarpheten ikke like god.

Lenke til kommentar
Veldig bra farger og lyssetting på bildene. Ikke noe redigert post?

6250273[/snapback]

Hva mener du med redigert post? :hmm:

6250806[/snapback]

Redigert i ettertid (post-produksjon). F.eks. lysstyrke, fargevalg, kontrast osv.

6251608[/snapback]

Står jo hva han har gjort i førstepost! (Marthe = jente :confused:)

Lenke til kommentar

Takk for all kommentarene, godt med kritikken også sthlm. Da vet jeg hva jeg kan gjøre bedre neste gang ;)

Og ja ;) det er redigert. Ble litt mer liv etter redigeringen.

(Ps: Jeg er gutt.. Marthe-Ma er et ganske rart kallenavn)

Lenke til kommentar

Bra arbeid, som vanlig fra din kant. Stå på, Marthe-Ma. Hvorvidt nic'et ditt er feminint eller ikke bryr ikke meg. Jeg er tross alt vant med mer kjønnsforvirring enn det, siden jeg tilbringer mye tid i den nesten transseksuelle byen Roma. Godt at jeg er blitt vant til å se etter adamseple :grin:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Utrolig flotte bilder! Likte spesiellt godt det siste bildet, hvor en kar stanger huet i veggen. Flotte farger, fint utsnitt, og et veldig skarpt og fint bilde. Stå på!

Har du noe info om bildet? Objektiv, blender, lukkertid osv?

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...