Gå til innhold

Silent Twin og KT7-Raid

Troxx

Anbefalte innlegg

Min erfaring er mer vidtrekkende enn hva Aurstad har beskrevet.. mht kombinasjonen Silent Twin og KT7...

Sort skjerm med en 1cm tykk blå strek nede tvers over når jeg prøver å komme inn i bios.

MEN dette problemet forsvinner ikke når jeg tar bort Silent Twin kjøleren.

Jeg har forresten nyeste bios, og tatt bort "Halt on Errors" og "Low fan RPM shutdown..."

Ellers ingen tegn på at noe er galt, men dette gjør det jo umulig mht oppgraderinger.. OG til sist.. er dette problemet opp til meg, Microplex, ABit eller Papst å rette opp?

Troxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette har noe med Silent Twin å gjøre, jeg har samme problemet med en helt standard kjøler (husker ikke merket, billig sak) på mitt KT7-RAID. Det virker som om det er dårlig kontakt eller noe sånt mellom CPU og hovedkort, hos meg fungerer det ihvertfall å montere CPU på nytt en gang eller to. Muligens clear'e CMOS også, husker bare jeg fikla litt med det så fungerte det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg hadde det samme problemet med den blå streken i bios etter å ha installert silent mist kjøleren. Mitt oppsett var slik at hver vifte var koblet til hver sin vifte kontakt på hoved kortet.

N_R: hos meg fungerer det ihvertfall å montere CPU på nytt en gang eller to. Muligens clear'e CMOS også, husker bare jeg fikla litt med det så fungerte det.

Prøvde N_R sin fremgangsmåte, uten hell. Clearet Cmos og hadde cpu av og på et par ganger uten hell.

Jeg løste problemet ved å plugge ut fan2 kontakten, og koble den direkte til en psu output, gjennom adapteren som følgte med silent misten.

Tyder på at abit kt7 har et eller annet problem med sine fan outputs. Har forøvrig en annen vifte tilkoblet til fan2 outputet.

Rart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...