Gå til innhold

Lureri på Ebay?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raporterte til ebay, så får vi se hva som skjer. Noe annet jeg la merke til, som jeg ikke tenkte over, var at auksjonene ikke støtter Paypal. De vil heller ha "Money order/Cashiers check". under ulemper med denne typen betaling står det: "Payment is extremely difficult to recover in cases of fraud".

Lenke til kommentar

Var inne der å gløtta litt nå. Så etter nytt objektiv til kamera. Se på hvilke handler som er gjort... Ene inne der var jo en eske kaffefilter...

Denne som jeg så på tok jo paypal også. Men holder til i Kina. Og det selges for en tidel av hva det ligger på i Norge.

Lenke til kommentar

2 ting for ebay du alltid må huske på:

- Aldri aldri aldri aldri betal med western union eller lignende ved midnre du er 110% sikker på selgeren, og det ikke finens noe annet laternativ. Alle svindlerene bruekr western union og lignende tjenester nettop fordi det umulig å reversere eller spore opp skikkelig. At en selger kun tillater wester union, eller sier i auksjonen at du må fullføre kjøpet utenfor ebays system så er det nesten garantert en svindler. Biter du på sånt, så er du hpåløst godtroende.

- Kjøp kun dyre ting på ebay dersom du har paypal security (du ser det skjoldet i listingen). Da får du nemmelig tilbake pengene dersom det viser seg at selger er en svindler. Ble faktisk lurt av en fyr osm hadde hacket kontoen til en annen selger med god feedback, men pga. jeg hadde paypal beskytt3else ungikk jeg å tape de 6.000 kr jeg hadde ellers måtte vike farvel til.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ja... Dette er lurereri...

Virker det for godt til å være sant, er det ofte det, ellers er de i andre tilfeller fake produkter.

Kjøp helst fra folk med 200+ feedbacks med over 95% positive rating.

Min regel når jeg handler fra ebay; ALLTID PayPal.

Lenke til kommentar

Jeg la like så gjerne inn høyeste bud på en selger jeg vil tro skal forsøke å lure meg. så raporterte jeg til Ebay. Er litt spent på hva de kan gjøre for at jeg ikke skal bli lurt. Kommer ikke til å sende penger eller sjekk, dette var mest bare for å se hva som skjer:)

ting som er mistenkelig:

* Bildene i auksjonen er ikke hans egne

* Teksten er standart text som går igjen i flere auksjoner, alle med fellestrekk.

* Kan kun betale med "money order/ cashiers check

* ID-Verified. Denne tjenesten er kun for USA. personen oppholder seg i kina.

* Han har fått 10 gode karakterer på 21 minutter.

* Alle han har handlet med har "random" bokstaver i bruker ID'en.

* Kinesisk skrift i auksjonene, mens tilbakemeldingene er alle på engelsk

* Alle 10 registrerte seg mellom 13-15. jannuar.

* Alle tidligere auksjoner fra selger ble vunnet med "Buy it now" 3. Juni.

* Standard melding i e-mail jeg mottokk (og han har ikke butikk. han har bare solgt 10 ganger før, derfor syntes jeg denne er litt rar).

* flere budrunder med samme varen som skulle selges, alle auksjonene var lik, bortsett fra brukerID på selger. Alle hadde kort budrunde( 30min?). antagelig vis for at folk ikke skal få tid til å skjekke ekteheten.

* Svarte ikke på meldingen min om hva han skulle ha for frakten (Requesting total amount).

Blir spennende å se hva som skjer nå. regner med Ebay ordner opp i dette så godt de kan. Bare håper jeg ikke får negativ feedback:)

link til varen jeg kjøpte: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWN%3AIT&rd=1

E-mail jeg mottok etter at jeg hadde vunnet og spurt hva han skulle ha i frakt:

dear friend

This is my payment address: The Western Union address as follows:

My first name is Zhe, My last name is Yang.

City: beijing, Country :China.

Post code :100021

Address: Room201,Unit 1,Building 26th, Guang hua Road Chaoyang District,Beijing

,China

Please pay the money to me by this address if you accept the wire transfer

Bank name:Bank of China Beijing branch

Address:No.8 YaBaoLu , chaoyang district

Beijing,China

A/C holder’s name: Yang Zhe

A/C No.:4014208-0188-287137-3

Swift code: BKCH CN BJ 110

Wait for your payment, after receiving your payment, I use the EMS aviation conveyance immediately to mail the item for you,1-3 days you can receive the item.

Hope to cooperate the delectation!!!!

Lenke til kommentar
Kan vel si at man bør være ekstra sikker før man bestiller ting fra Ebay, ved den minste mistanke burde man styre unna...Mye snusk...

6264058[/snapback]

Huff ja, det verste er jo at min gamle stefar har "oppdaga" Ebay nå....han fant masse laptoper til 90 euro eller noe. Har på følelsen at det er en gamling som snart blir lurt trillrundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...