karpov Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg lurer på om pentium 830 har noen vesentlige forskjeller fra 930? Den er jo ganske mye billigere (930). Den skal brukes til lydproduksjon i halvprofesjonelt studio. Opptak av mange spor samtidig, mange realtime effekter osv. Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 ville valgt 930 siden den har mer Cache og er en serie over 830 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 830 har vel ingen fordeler fremfor 930 i det hele tatt bortsett fra prisen. Den bruker mere strøm og utvikler mere varme. Men begge har den bakdelen at de krever god kjøling, som utvikler mye støy. Det er vel ikkje noen fordel i ett lydstudio? Til bruk i et lydstudio vil eg annbefale å bygge en PC basert på Intel Core Duo med vifteløs vannkjøling fra Zalman. Da blir nok prisen en helt annen enn en PC bygd på 830D, men til din bruk så bør du kanskje tenke mere på å få en PC som fungerer best mulig enn å få en PC som er billigst mulig? En støyende PC er ikkje godt egnet til studiobruk..... Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Dragavon: du sier at han skal bygge en pc på dualcore, men det er jo det han planlegger å gjøre? Han har jo tenkt til å bruke denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=39915 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Du har fullstendig misforstått innlegget mitt Lenke til kommentar
karpov Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Kan du ikke si hva du mener da... Jeg skjønte det heller ikke... Er ikke "Presler" dobbeltkjerne på samme måte som "Smithfield"? Leste noe om det et eller annet sted. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg vil anbefale deg å vente til Core 2 Duo kommer, de utvikler mindre varme og er en helt ny prosesor som er kjempebra. Den kommer den 23. juli. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Slik er det med alle ting, bucketofcack, man kan hele tiden vente på noe bedre. Sånn er det i dataverdenen! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan du ikke si hva du mener da... Jeg skjønte det heller ikke...Er ikke "Presler" dobbeltkjerne på samme måte som "Smithfield"? Leste noe om det et eller annet sted. 6245901[/snapback] *mate med teskje* I ett lydstudio er det viktig med lite støy. Derfor bør man velge komponenter ut ifra det, både harddisker som støyer lite, prosessorer som utvikler lite varme og derfor klarer seg med stillegående kjøling, osv Det synest eg ikkje burde være vanskelig å forstå Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Slik er det med alle ting, bucketofcack, man kan hele tiden vente på noe bedre. Sånn er det i dataverdenen! 6251172[/snapback] Men når Intel rasler med sabeln for første gang på 5 år er det grunn til å vente i 2 måneder Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Dragavon: Til lydproduksjon er det nok best med mest mulig prosessorkraft. Til dette vil jeg nok tro at en vanlig core duo litt svak. En Presler med en stillegående vannkjøling tror jeg vil kunne gi meget tilfredsstillende ytelse. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har du sett tester av Core duo? Svak? Pffft..... Den rocker villt og heftig, omtrent som Metallica på Ride the lightning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå