Ronny M Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det hjelper lite å formatere diskene dine med dette problemet. Er du helt sikker på at du har satt jumperne bak på diskene riktig? IBM sine disker skal ha 2 jumpere samtidig og det er fort gjort å sette feil. Bak på disken så er det mange illustrasjoner på forskjellig oppsett og du skal bruker den der det står 16 HEADS. Da står jumperene på hver sin side som master og ved siden av hverandre på høyre siden som slave. Det er lurt å dobbeltsjekke dette. Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Har dobbelt,og dobbeltsjekket en gang til, har vært på IBM sine sider å sett på jumper settings, bare for å være på den sikre siden. Jumperene er det ikke noe å si på. Har nå prøvd å formatere, og reinstallere på C:, installerte VIA 4in1 4,43 drivere og sjekket kabler og alle hardware settings en gang for alle. Det tar fremdeles like lang tid å overføre filer mellom diskene, og mens jeg gjør dette så "lagger" systemet som ****, seriøst, alt blir tregt.. Er det ingen som har opplevd det samme, og som kan fortelle meg hvordan vedkommende fikk ordnet problemet. Vær så snill, jeg holder på å gi opp nå. PS. Det tok 5 og et halvt minutt å overføre 1,13GB fra Primary disk til sec. disk. Og det er tregt, sant? [ Denne Melding var redigert av: amd xp på 2002-10-10 16:26 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Joda jeg har opplevd akkurat det samme, men det var som sagt bare driverene til hovedkortet som hadde skylda Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 argh.. noen som vil kjøpe to disker? Det er snakk om to IBM deskstar disker, 120 og 80gb.. selger dem billig grunnet..ehm, plassmangel? :razz: Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hehe, jeg ville heller solgt hovedkortet var jeg deg. Diskene er det nok ikke noe galt med Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Lyst å kjøpe mobo da? Arr, kan ikke være mobo'en heller da, nyeste drivere installert overalt.. Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Oppdaget at disk 2 er synderen, når jeg overfører filer over LAN til disk 2, går det driiiit tregt.. mens det er raskt å overføre til Disk1.. Kan noen gi meg en diagnose basert på det jeg har lagt frem nå? :razz: Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Du burde kanskje prøve SiSoft Sandra. Kjør en test på diskene dine, og gjerne resten av systemet også. Du vil forhåpentlighvis bli litt klokere angående hvor problemet ligger. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ferdinand har et godt poeng. Jumpers som står feil kan gi abnormt høye overføringstider! Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg har bare et godt råd og gi deg, KJØP ny HD da vel. Det virker som IMB disken din sliter, de gjør ganske ofte det!! mvh. NoWaX Lenke til kommentar
Hexa3z Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 har det noe å si hvilken type IDE kabel (farge) man bruker til Harddisken, bare den passer? kjører to WD hd'er på 80Gbyte og 30Gbyte på samme IDE. (har to kontrollere..) Lenke til kommentar
Hexa3z Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 har det noe å si hvilken type IDE kabel (farge) man bruker til Harddisken, bare den passer? kjører to WD hd'er på 80Gbyte og 30Gbyte på samme IDE. (har to kontrollere..) Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Har/hadde samme problem med en IBM disk, det er bare å bite i det sure eplet.... kast synderen! Gikk over til WD og ble kjempefornøyd, hvorfor kan ikke diskene bare slutte å fungere slik at vi slipper denne feilsøkinga... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå