Gå til innhold

Diskusjon om Norges skattesystem.


Anbefalte innlegg

Pricks , vhis du påstår at det norske skattesystemet IDAG er komlisert for vanlige lønnsmotakere, ja da har du ikke mye greie på dette tema.

Poenget er ikke hvem det er komplisert for, men at det er komplisert i seg selv, noe som gir rom for smutthull m.m.

 

Spør du meg er det ikke mye produktivitet i mange høytlønnete yrker som advokater, boligmeglere og pengeflyttere. ER pindø ikke mye verdier disse skaper til samfunnet.

Jeg vet ikke hva "pengeflyttere" er, men advokater er nødvendige med det kompliserte lovverket vi har i dag, og boligmeglere er nyttige fordi de er fagpersoner som skal sørge for at en handel går riktig for seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Børsmeglere? Du mener de som hjelper folk til å investere pengene sine, slik at norske firmaer får kapital til å utvide eller opprette ny virksomhet, som så skaper arbeidsplasser?

 

Kan du fortelle meg hvordan folk som bidrar til investering i nye arbeidsplasser ikke er produktive?

Lenke til kommentar
Børsmeglere? Du mener de som hjelper folk til å investere pengene sine, slik at norske firmaer får kapital til å utvide eller opprette ny virksomhet, som så skaper arbeidsplasser?

 

Kan du fortelle meg hvordan folk som bidrar til investering i nye arbeidsplasser ikke er produktive?

6303157[/snapback]

 

For det første har jeg aldri sagt de ikke er produktive, men på en annen side så er de faktisk ikke det. De profuserer verken ditt eller datt, det eneste de gjør er å skape et nytt ledd som gjør aksjene dyrere.

Lenke til kommentar
For det første har jeg aldri sagt de ikke er produktive, men på en annen side så er de faktisk ikke det. De profuserer verken ditt eller datt, det eneste de gjør er å skape et nytt ledd som gjør aksjene dyrere.

6303170[/snapback]

Hm.. du vet hva de arbeider med, ja?

6303188[/snapback]

 

Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...