Patience Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei Jeg går og funderer på å kjøpe meg en Chevrolet Camaro om noen år fremover i tid. Men vet ikke helt hvordan det er å eie en slik bil her i Norge? Det blir neppe en av de eldste, selv om det er de som virkelig utgjorde camaroene. Funderer på feks en Z28 av noe nyere modell til ca 80-100.000,- Er det noen som har erfaringer med å eie disse bilene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Dette gjelder alle eldre biler: Du bør ha garasje og ha verktøy slik at du både kan sveise og skru det meste på bilen selv. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hva er det du lurer på? Kanskje det blir litt lettere for oss å svare hvis du setter opp en liten liste med spml! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Det kan jeg ikke.. Det er foreløpig abstrakt og langt frem. Jeg ønsker bare å høre hva andre har opplevd med disse bilene.. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vel, jeg kjenner mange som har/ har hatt 2 generasjons camaroer (1970-1981) og de er meget fornøyde. Disse bilene er veldig billige å kjøpe og ha i drift. det flommer over av deler. Og man skiller seg ganske mye ut på en parkeringsplass. Jeg kjører Trans am (altså, det samme som en camaro, bare annen front og hekk) og er utrolig fornøyd. Kan ikke rose disse bilene nok! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Excellent svar Mr_Transam.. :-) Er transam og camaro de samme bilene? Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jepp! Samma bilen! forskjellen ligger enkelt og greit i fronten og hekken! (og noen emblemer her og der + at panser er noe forskjellig, men de passer på hverandre) Men alt annet er likt. du kan ta hvilken som helst del fra en trans am og sette på en camaro! Det er ganske behagelig egentlig. Man får stor deletilgang på slike biler. Mvh Mr.Transam Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Noen ting en bør passe på ved kjøp av slike amerikanske biler er: Sjekk for olje lekkasjer i motor og girkasse da dette er en hyppig feil med katastrofale følger viss det ikke blir gjort noe med. Sjekk tilstanden til bakakkselen da denne kan være slitt eller fått seg en trøkk (mange som burner med slike biler). Dokumentert service hefte er nesten et must da en pen bil kan skjule mange feil. Elektronikken er også av dårligere kvalitet enn gjennom snittet. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Patience: Ta å logg deg inn på www.am-car.com sitt forum! Også en del folk der som kan litt om slike biler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå