Gå til innhold

Kjøp av ny AMD PC - Ca 10-15 000,-

Anbefalte innlegg

Halla!! Ny på forumet her, ble anbefallt denne siden for hjelp.

Jeg sitter på sugen 5 år gammel PC her og ønsker straks å oppgradere til noe fetere som kan dra alt av de nyeste spillene. (WoW kjører bare sånn passe her)

Og da er som topic'n viser til. AMD å foretrekke.

Jeg trenger alt fra skjerm til tastatur og selve pc'n.

Vil jo gjerne ha pc'n raskest mulig og ser det er "Lang" (par uker) leveringtid på AM2 deler. Burde jeg vente eller funker socket 939 supert?

Jeg kan nok være litt kresen på deler men har ikke bestemt meg så veldig mye på hva jeg vil ha enda og spør derfor om hjelp her. Da er jeg også sikret at alle delene passer sammen :p

Lurte litt på en Raptor Disk til OS pluss da en annen til spill og generell lagring. Men jeg trenger ikke mye plass siden jeg tidligere har hatt problemer med å fylle opp bare en 120GB disk.

Et fett skjermkort helst med 512mb fordi det høres så kult ut å si at man har. (1gb er vel å overdrive :p 256 blir vel så standard i dag)

Skjerm. Må jo ha litt tommer. 19" er vel stort nok, og større blir vel fort dyrt. LCD eller CRT? Bordplass er ikke noe behov. Widescreen eller vanlig?

Hvis det blir AM2 og da DDR2 ram. Bør en gå for den raskeste (med tanke på fra PC2-4200 til PC2-8000) eller midt på treet eller hva? :p

Maks pris blir vel ca 15k. Men så billig så mulig.

Det er vel alt jeg kan tenke meg nå. Legger helt sikkert til mer ønsker senere.

Takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Er for trøtt til å sette sammen en hel pc, men kan jo komme med noen few cents...

Det finnes ikke 1gb skjermkort :p. Du bør ha en crt skjerm, pga. best bilde - enkelt og greit. Ikke mindre en 19", men 19" funker absolutt. Jeg ville godt for en 4:3 skjerm, så slipper du alle problemene med aspekt skala forskjellene i ulike spill og programmer... Socket 939 funker smellfint, har det selv og det er konge. Lian Li kabinett er stygge (for noen) på bildene, men i virkeligheten er det vakre! De er veldig kalde, og stille. Vurder de.

Var jeg deg ville jeg kjøpt 7900 gt SLI. En dual core cpu kan være nyttig i 3dmark (som egentlig ikke er så viktig :p), og nyttig hvis du laster ned torrent mens du spiller. 2gb ram er snart et must - det er kjipt å ha for lite ram.

Det var noen tanker, lykke til med pc kjøp =)

Lenke til kommentar
Hei! Er for trøtt til å sette sammen en hel pc, men kan jo komme med noen few cents...

Det finnes ikke 1gb skjermkort :p. Du bør ha en crt skjerm, pga. best bilde - enkelt og greit. Ikke mindre en 19", men 19" funker absolutt. Jeg ville godt for en 4:3 skjerm, så slipper du alle problemene med aspekt skala forskjellene i ulike spill og programmer... Socket 939 funker smellfint, har det selv og det er konge. Lian Li kabinett er stygge (for noen) på bildene, men i virkeligheten er det vakre! De er veldig kalde, og stille. Vurder de.

Var jeg deg ville jeg kjøpt 7900 gt SLI. En dual core cpu kan være nyttig i 3dmark (som egentlig ikke er så viktig :p), og nyttig hvis du laster ned torrent mens du spiller. 2gb ram er snart et must - det er kjipt å ha for lite ram.

Det var noen tanker, lykke til med pc kjøp =)

6243061[/snapback]

nå gjør det det,! geforce 7950 - 1024 mb minne!

https://prisguiden.no/product.php?productId=45830

:p:thumbup:

"Edit: ja forsåvidt sikkert mulig men det er jo noe så vanvittig dyrt uansett, noen som vet noe mer om disse greien foresten?"

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

det kortet du linker til er to kort som kjører i sli på en pcie x16 port, det har to separate kretskort.

men det finnes enkeltkort med 1gb ram. ATI sin topmodell av firegl (professjonelt kort til bruk i maya o.l) har 1gb...

og det og si at du skal ha 512 mb skjermkort fordi det høres tøft ut mener jeg er noe stort tull, gå for 256mb, unntaket er hvis du skal ha 7900gtx/x1900xtx da disse leveres som regel med 512mb. skal du ha 7900gt klassen og dårligere så holder 256 i massevis...

raptor disk mener jeg ikke er verdt pengene, kansje du sparer noen skunder her og der, men det er absolutt ikke verdt det, kjøp heller en hitatchi disk på 250gb, disse er kjent for og være raske og ikke så særlig støyende. Raptorene må etter min mening ha kjøling og vibrasjonsdemping, de kan bli varme og de kan vibrere endel...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...