ericandre Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 har ret og slet driti meg ut. jeg redigerte xorg for og få sli til og fungere, men jeg la inn komandoen feil og nå vil pcen ikke starte x, finnes det noen måte og redigere filen fra komandolinjer? mener jeg lagde backup av filen, hvordan kan jeg laste inn denne? bruker ubuntu Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 For å få tilbake gammel config: cp /path/to/corg.conf.backup /etc/X11/xorg.conf For å rediger filer: joe /etc/X11/xorg.conf vi /etc/X11/xorg.conf emacs /etc/X11/xorg.conf Lenke til kommentar
ericandre Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) hvis jeg bruker "vi" hvordan kan jeg slette linjene? og hvordan avslutter jeg skrivinga? Endret 4. juni 2006 av ericandre Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) i: for å skrive Esc: avslutte skriving, de følgende må gjøres i "ikke skrive"-modus. x: slette tegn dd: slette linje :w: (kolon w altså), lagre :q: avslutte Endret 4. juni 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
ericandre Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 tusen takk. fikk det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå