Gå til innhold

Altfor dårlig lagerbeholdning!


Anbefalte innlegg

Dårlig lagerbeholdning

 

Jeg synes de største webshoppene her i Norge har elendig lagerbeholdning. Jeg som prøver å bygge meg en PC blir stoppet av ett ord og én fjern dato som stadig går igjen: ”Ubekreftet xx.xx”. Datoen bare flytter seg fremover etter hvert som den nås.

 

Nevner Komplett og Ps data som to veldige syndere. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å gå i en vanlig butikk da.

 

Har aldri blitt stoppa av dele mangel under bygging av pcer. og eg bygger minst en per måned......

 

Bruker Norek som har samme lager som komplett.

 

Men det skjer til tider at eg må velge et annet hovedkort enn planlagt.

 

Men så lenge en bygger 939 oppsett så er det nesten ett fett kva hovedkort en velger

Lenke til kommentar

Har vel heller aldri hatt problemet, men dersom du typisk velger produkter som nettopp er lansert eller som skal lanseres så er disse leveringsdatoene veldig usikre. Ubekreftet leveringstid er jo nettopp det, ubekreftet. Skal du bygge en PC som du vil ha ASAP bør du velge produkter med bekreftet leveringstid eller som de har på lager, det kan være en ide å sjekke flere nettbutikker. Dersom ingen har varen du leter etter på lager, så kan du fort ende opp med å vente en stund... særlig dersom det er ubekreftet leveringstid som er oppgitt.

Lenke til kommentar

Driver å venter på samma selv. Skulle gjerne hatt et av de nye mini-ITX kortene til VIA. Sata og ddr2 høres spennende ut. Men de er også ubekreftet. Eneste jeg vet er at de ikke kommer før august... Jaja... kanskje like greit. God plass i lommeboka for tiden. Har ikke noe hast for min del da.

 

Til trådstarter: Haster det så gjør som kindings sier... Endre på ordren din til noe som er på lager...

Lenke til kommentar

Mange grunner til at det er dårlig lagerbeholdning, er jo fordi i enkelte tilfeller, så fører butikkene alt fra 10.000-20.000 forskjellige produkter. Og har dere tenkt på hvordan det er å ha ALT på lager?

 

Hva med de produktene som det går veldig lite av? De ville blitt kjøpt inn til ganske høy pris, råtner på lager, også går de ut til lavere priser etterhvert pga nedgang i markedet. Ergo taper butikken penger på dette.

 

I fleste tilfeller, ha leverandørene til butikkene det som er "ubekreftet" på lager, ergo kan de skaffe det meste i løpet av en uke eller to, unntaket er jo det som det går sinnsykt mye av, ikke har kommet på markedet lenger, eller noe som av naturlige årsaker er veldig vanskelig å få tak i.

 

Butikkene lagerfører det som de faktisk klarer å selge. Ønsker du noe, så er det bare å bestille, så får du det etterhvert. Evt ringe inn og høre med dem, de har oftest oversikt over leverandørenes lagerbeholdning, så du kan sikkert få et svar fra dem når du evt kan få den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...