Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei! Jeg har en Pegout streetfight 2 og den går lett opp i 60-65km/h på flat vei. Det jeg lurte på var om jeg kan få problemer med purken siden grensen for moped er 45km/h. For jeg har ikke trimmet den, jeg kjøpte den sånn fra "motorcenteret" helt ny. ble litt surrete MVH Simen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Har uansett ikke lov å kjøre dem fortere... Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Okei, så lenge jeg kjører den i maks 45km/h så går det bra? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg tror ikke den har lov til å være i stand til å gå fortere. Siden en moped ikke skal kunne gå fortere enn 45, kan det klassifiseres som en "mangel" i henhold til kjøpsloven at den går for fort, altså må selgeren sponse plomberinga. Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg tror ikke den har lov til å være i stand til å gå fortere. Siden en moped ikke skal kunne gå fortere enn 45, kan det klassifiseres som en "mangel" i henhold til kjøpsloven at den går for fort, altså må selgeren sponse plomberinga. 6241294[/snapback] hmm...det skjønte jeg ikke helt mener du at jeg må betale for og få den til å gå tregere? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Nei, de du kjøpte den av må gjøre det, i hvert fall hvis du kjøpte den ny... Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Okei, da må jeg få snakket med dem på tirsdag da. Takk fo svar Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Okei, men gjør meg den tjenesten at du ikke buser inn der og hyler og skriker om at en "ekspert" du snakka med på internett sa at det var sånn og sånn. Jeg tror det er slik som jeg sier, jeg er til og med ganske sikker, men jeg kan fortsatt ta feil. Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 haha nei skal ikke det. skal bare snakke med de og høre hva de mener og om jeg må fikse noe på sykelen Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Dette er helt feil. Fakta er at du har lov å ha en moped som går over 45kmt, men du har ikke lov til å kjøre i hastigheter over 45kmt. Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg fikk høre det en gang av en lærer, men han var veldig usikker. og folk jeg har snakket med viste ikke, men hvis du kanskje har en link hvor det står om disse reglene så hadde det vært fint MVH Simen Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t. Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t. Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå 6243106[/snapback] Det tror jeg og er 99% sikker i min sak at ikke er lov. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t. Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå 6243106[/snapback] Det er nok ikke lov.. finner ikke fram til loved på nettet nå, men uansett så er fartsgrensen satt og da hjelper det ikke hva det går i originalt. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Etter det jeg har blitt fortalt er det lov å kjøre en moped så fort som den går orginalt. Så hvis den går 60km/t orginalt så har du lov å kjøre i 60km/t. Kan noen bekrefte dette her fordi jeg ble litt usikker nå 6243106[/snapback] Det er nok ikke lov.. finner ikke fram til loved på nettet nå, men uansett så er fartsgrensen satt og da hjelper det ikke hva det går i originalt. 6243405[/snapback] Søren også! Heldigvis bor jeg på landet Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) faen, det gjør ikke jeg masse purk er omkring får snakke me de folka imorgen... Endret 5. juni 2006 av Foxyboy Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 2 ting som skal nevnes: 1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden. 2: Du kjører en scooter, som er kjent for å gå litt fortere enn mopeder. Dette har noe med utvekslingssystemer/plomberinger å gjøre, og som tidligere nevt, speedometere som viser 10 km/h mer enn det skal. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Utdrag fra definisjon på moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t [...]. Går den fortere enn 45 km/t er den ikke i lovlig stand, og dermed har man ikke lov til å kjøre den. Jeg regner med at det gir reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 1: Mopedspeedometre er ikke de mest nøyaktige i verden. 6248159[/snapback] De grenser vel gjerne mer mot å være hyperaktive? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Skaff deg en GPS, og test toppfart via den. Om den ikke gjør mer enn 50 - 55 km/t da, så ser Politiet igjennom fingrene om du blir stoppet, så pirkete er de ikke. Det er Statens Vegvesen som er værst. Bare sørg for å hold deg unna veien når du ser en klynge med Statens Vegvesen-folk og Politimenn, for da er de på trallejakt, en mopedists værste mareritt. Endret 7. juni 2006 av christer-R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå