South_Bridge Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kvelden før fungerte laptoppen min utmerket, men da jeg slo den opp igjen i dag og skulle ha den i gang dagen etterpå fungerte den ikke. Det som skjer er at maskina booter tilsynelatende fint, får opp loadeskjermen til Windows XP, dvs XP logoen med den baren før brukerlogginn. Når den er ferdig får jeg blåskjerm(varer 0,1s) og så restarter maskina seg Ved å trykke F8 får jeg opp alternativ oppstartsmeny, og det fungerer å gå inn i sikkerhetsmodus.... Noen som vet hvorfor jeg ikke får vanlig XP til å fungere? (PS, reiste med fly fra KRS -> BGO, men har aldri hatt noe problem før...) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ble laptoppen tatt med som håndbagasje eller sjekket inn? Kan den ha blitt utsatt for slag/støtt under reisen? Hvis du slår av automatisk restart vil du se hvilken feilmelding blåskjermen viser til. Søk med denne hos Microsoft eller på google for forslag til løsning. Lenke til kommentar
hondascoopy Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kvelden før fungerte laptoppen min utmerket, men da jeg slo den opp igjen i dag og skulle ha den i gang dagen etterpå fungerte den ikke. Det som skjer er at maskina booter tilsynelatende fint, får opp loadeskjermen til Windows XP, dvs XP logoen med den baren før brukerlogginn. Når den er ferdig får jeg blåskjerm(varer 0,1s) og så restarter maskina seg Ved å trykke F8 får jeg opp alternativ oppstartsmeny, og det fungerer å gå inn i sikkerhetsmodus.... Noen som vet hvorfor jeg ikke får vanlig XP til å fungere? (PS, reiste med fly fra KRS -> BGO, men har aldri hatt noe problem før...) 6241214[/snapback] jeg har akkurat samme problem med den stasjonære pc'n min. tror det er noe med rammen hos meg. PerB Postet i dag, 19:21 Ble laptoppen tatt med som håndbagasje eller sjekket inn? Kan den ha blitt utsatt for slag/støtt under reisen? Hvis du slår av automatisk restart vil du se hvilken feilmelding blåskjermen viser til. Søk med denne hos Microsoft eller på google for forslag til løsning. åssen skrur man av det? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Ja, åssen slår man det av? Når det kommer til metoden den ble fraktet på tok jeg den med meg som håndbagasje, ombord på flyet. Trodde også det var noe med rammen, men om jeg starter den i sikkerhetsmodus og trykker egenskaper for min datamaskin får jeg opp 1gig ram og 2ghz cpu.... som stemmer :-| Hvorfor tilter maskina da når jeg prøver å starte den på normalt vis? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Når du får start i sikker modus , har du mulig installert noe som er i konflikt med drivere , spill etc. prøv gå inn på sikker modus og slette unødig programvare, ellers er det mulig å kjøre scandisk om du har noe urent på disken Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ja, åssen slår man det av? Fra -kontrollpanel -system -avansert innstillinger under oppstart og gjenoppretting merk av for start på nytt automatisk under Systemfeil. Men allikevel når du er i sikkermodus, redigere din boot.ini file for /sos og /bootlog enten med å skrive direkte på den når du er i system egenskaper eller med å bruke -cmd----msconfig---boot.ini, der ser du at du kan merke for de alternativene. Med /sos du ser hva det lastes på skjermen, og bootlog er noe du kan lese med å bruke en tekst editor. Det siste som skrives der, er kanskje det som er problem. Kanskje,,,, fordi det er så mye som kan være årsak til det som du opplever egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå