Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige streker/linjer/objekter på skjermen?

Anbefalte innlegg

Satt og spilte Hitman: Blood Money her om dagen og plutselig så begynnte teksturene og alt og bugge seg. Trodde først det var bug i spillet eller at jeg muligens måtte oppdatere driverne. Men så kom jeg ut i windows og fikk se dette

skjermellergrafikkort2nu.jpg

Og det har nå aldri vært sånn her før, så da lurte jeg virkelig på om du kunne være grafikkkortet som holder på og ta kvelden? Det har ikke vært overklokka eller noe og er av typen Hercules 3D Prophet 9800 Pro.

Prøvde meg på World of Warcraft idag og ting er like jævlig der også

wowscrnshot0604061636308df.jpg

Så er det noen som vet hva dette kan skyldes? Har ikke hatt noe slike problemer før med WoW eller noen andre spill og det ble bare sånn helt plutselig :(

All hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt og spilte Hitman: Blood Money her om dagen og plutselig så begynnte teksturene og alt og bugge seg. Trodde først det var bug i spillet eller at jeg muligens måtte oppdatere driverne. Men så kom jeg ut i windows og fikk se dette

skjermellergrafikkort2nu.jpg

Og det har nå aldri vært sånn her før, så da lurte jeg virkelig på om du kunne være grafikkkortet som holder på og ta kvelden? Det har ikke vært overklokka eller noe og er av typen Hercules 3D Prophet 9800 Pro.

Prøvde meg på World of Warcraft idag og ting er like jævlig der også

wowscrnshot0604061636308df.jpg

Så er det noen som vet hva dette kan skyldes? Har ikke hatt noe slike problemer før med WoW eller noen andre spill og det ble bare sånn helt plutselig :(

All hjelp mottas med takk! :)

6241200[/snapback]

HVa er specsa på PCen din? Litt lettere når man har fakta!

Anders

Lenke til kommentar
AMD Athlon XP 2400+

768MB Ram

Asus A7N8X Deluxe hovedkort

Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128MB

6241254[/snapback]

Jeg hadde noe av det samme prblemet med mitt gamle skjermkort. Er det noen mulighet for at du kan få byttet skjermkort og prøvd det igjen? Hadde det samme som deg før(skjermkort). Det kan være tempen på kortet. Hva er temperaturen på kortet?

Ander

Lenke til kommentar

Åpna maskinen og tok en titt nedi. Vifta snurrer nå rundt og ser ut til og fungere, var sinnsykt mye støv og drit rundtomkring så jeg fjerna det jeg kunne finne. Men får fremdeles de samme stygge linjene og artifactene over alt.

Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre mer, men er det logisk at det skal være skjermkortet som får det til og bli sånn og kun det? Kan ikke være skjermen f.eks?

Lenke til kommentar
Åpna maskinen og tok en titt nedi. Vifta snurrer nå rundt og ser ut til og fungere, var sinnsykt mye støv og drit rundtomkring så jeg fjerna det jeg kunne finne. Men får fremdeles de samme stygge linjene og artifactene over alt.

Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre mer, men er det logisk at det skal være skjermkortet som får det til og bli sånn og kun det? Kan ikke være skjermen f.eks?

6244873[/snapback]

Du kan jo prøve å få byttet skjermkort som sagt tidligere eller du kan bytte skjerm med en kamerat eller noe.

Anders

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg lurte på om det er bekreftet at skjermkortet har tatt kvelden ?

Jeg har nemlig akkurat samme problemet med et 9800 Pro kort ... Problemet kom plutselig akkurat slik PuppetMastern har beskrevet det. Selv så byttet jeg ut 9800 Pro med et 9600 jeg hadde i en annen pc og problemet forsvant (jeg reinnstallerte de samme Omega driverene ved skjermkortbyttet), så problemet er hw relatert.

9800 Pro kortet mitt har ikke orginal kjøling. Jeg byttet det ut med en løsning fra Artic Cooling (veldig stillegående) og det har fungert fint i et år nå.

Da problemene oppstod for ca 1 uke siden. Kan jeg ha gjort en dårlig jobb når jeg monterte den nye kjøleløsningen ? Selv trodde jeg at en dårlig montert kjøleløsning = svart skjerm og ikke bare rare objekter i 3d spill ...

Hadde håpt å få slippe å kjøpe nytt skjermkort nå, da jeg planlegger å oppgradere hele pc'n til neste år. Jeg må bare vente til Core Duo blir litt billigere først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...