Tøffe-Tetra Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei. Jeg har fått et problem med skjermkortet mitt når jeg spiller oblivion. Jeg hadde litt problemer med lagging nå jeg kjøpte oblivion, men ikke noe veldig stort. Så fant jeg ut seinere at jeg hadde for lite minne på skjermkortet til å kjøre den grafikken som var satt opp. jeg går da ned på den grafiske kvaliteten (medium) og skrur opp oppløsninga fra 1024 x 768 til 1280 x 1024 og 2x AA. Det som da skjer er at kortet begynner å bli ustabilt. det har begynt å plutselig gå ned fra 30 til 1 fps over lengre tid. Uten at det er noen artifacts. kortet mitt er et klokket ati x800 gt r423 128 mb minne. det er klokket litt: GPU Clock 533 MHz (original: 425 MHz, overclock: 25%) Memory Clock 412 MHz (original: 350 MHz, overclock: 18%) Jeg bruker bare orginalkjøleren + kjøleribber på minnebrikkene. temperaturen på kortet er ca 55 grader på full load. Kan det være pga temperaturen eller kan det være andre ting. jeg har også fått noen problemer med bildene i inventory. jeg får ikke opp et korrekt bilde av enkelte items, det er bare masse striper. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Temperaturen er helt fin. Har du stor nok strømforsyning? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 du trenger over 1gb til mer effekter. da blir set sånn fps dråps Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Etter litt feilsøking fant jeg ut at det var AA'en i kombinasjon med høy oppløsning som gjorde utslaget. den står nå på off og jeg kan spille uten problemer. Psuen min er bare på 350 watt. men pcn min bruker ikke mer enn 250 eller noe sånt... Jeg tok også en rens på gpu kjøleren så nå har jeg enda lavere temp Jeg har forstatt problemer med bildene i inventory, men det kan være andre ting. siden det ikke har noe med AA å gjøre. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det står noe her: http://www.gamespot.com/features/6147127/p-6.html om problemer med HDR-rendering i Oblivion og ATI x800-serien, hvis det kan ha noe med det å gjøre...Har hørt rykter om at det finnes en patch eller mod et sted som håndterer problemet. Forresten (litt off-topic, men...) vet du hvordan man vet hvor mye w av PSUen som brukes? Bortsett fra grov telling, finnes det noe program? Lenke til kommentar
Noirad Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 En kompis hadde samme problem, han fant ut at han hadde for svak strømforsyning, så skjermkortet fikk ikke nok strøm. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 hmmm... , jeg har jo bare en 350 watts strømforsyning. og jeg har bestilt meg en 400 gb hd til pcn (jeg får vel kanskje investere enda noen kroner i pcn...) Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Hvis ikke PCen din ofte slår seg av plutselig, så er nok ikke PSUen din noe problem. Jeg fant forøvrig ut at man kan bruke "extreme PSU Calculator v1.3",den regner med bra nøyaktighet hvor mye av PSUen systemet bruker, ut fra det man oppgir av hardware. Endret 7. juni 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå