Prosessoren Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Skal ha en logo bstående av tekst. jeg vil imidlertid at denne logoen skal ha samme bakgunn som bakgrunnen på websiten, slik at det bare er selve bokstavene som ligger i bildet, slik at teksten glir i ett med bakgrunnsgrafikken websiden.. hva gjør jeg med teksten/bildet i Paint shop eller Photoshop, for å få dette til ? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Bare fjern bakgrunnen, om du klipper ut det du skal ha og limer det inn igjen i nytt dokument med transparang bakgrunn. Husk å lagre bildet i .png format! Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Eller .gif. Er en del nettlesere som har problemer med å vise transparange png filer ordentlig. Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Fikk ikke helt til det der... Bruker paint shop pro.. - Går så på new image, og velger background color: transparent ? Selv omg jeg gjør dette, og skriver inn tekst, og lagrer filen som png, elle gif, blir det fortsatt et hvitt felt rundt.... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Eller .gif. Er en del nettlesere som har problemer med å vise transparange png filer ordentlig. 6241237[/snapback] En del? Er vel bare IE som har problemer med det, av de største nettleserne... Til trådstarter: Du må sikkert hake av ett eller annet slik at filene blir lagret transparente.. Jeg vet ikke hvordan det er i PSP, men det er i hvertfall slik i PS når man velger save for web. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 I PSP kan du velge Image -> Palette -> Set Palette Transparancy for å velge hvilken farge som skal være transparent, evnt Shift + Ctrl + V. Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 de fleste bruker jo IE, så må jo støttes av dette også Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kommer jo ann på bakrunnen du har der du viste den da. Hvis du åpna den som et vanlig bilde med det normale bildefremvisern i xp så vil den jo ha hvit bakrunn der. Ellers kan du jo laste ned en gif animator fra download.com da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå