DuckDuckGoose Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Skal ha nye høyttalere i hattehyllen på min 90-modell Toyota Corolla 1.3 xli! Men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne for å finne høyttalere som passer mitt bruk. Vil ikke gi over 1000,- for et par. Har en cd/mp3 spiller med 4x50w, skal ikke foreløpig ha en forsterker.. Lava CRM-8410 Trenger heller ikke sub med det første. Men hva skal jeg velge? Har sjekket på komplett.no Eksempel her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320389&view=detailed Hva med disse? Er de bra? Hva slags kabler trenger jeg forresten? Er disse bra? Link til kabler Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
moestue Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg har aldri hørt om Lava før, og og vet ikke hvor godt den driver noen store 6*9 høyttalere. Det er en dedikert "billigspiller" så jeg ser ingen grunn til å kjøpe noen høyttalere til 1000 kr, hvis Lava'n skal drive dem. Edit: Og du har sansynligvis ikke mulighet til å koble til forsterker heller, så da bør du nesten gå veien om ny spiller og evt liten forsterker Endret 4. juni 2006 av moestue Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Gå for et billig komponentsett, selv om det er hattehylle så er det ingen problemer med å få plassert diskantene (og også tilpasse de bedre til lydbilde). dynaBel DY9006 6" komponentsett kan jeg varmt anbefale, veldig mye for prisen.. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 takk for fornuftig svar! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Så du spurte om kabler, det er ikke slik du linker til du trenger men vanlige høyttaler kabler (den du linker til skal være mellom spilleren og forsterker). Om du går for dynaBel settet så har de også høyttaler kabler på samme butikken (Eltek), som er av høy kvalitet. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Men bak på spilleren min har jeg vanlige utganger (hunn), hvordan skal jeg ta koble høttalerne til spilleren med høyttalerkabler? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Du ser hvordan høyttalerne fremme er koblet, det er samme måte bak, hva som er fremme/bak og høyre/venstre av kablene (hvite,grå,grønne,lilla såvidt jeg husker) står i manualen til spilleren (også ofte oppå spilleren).. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Okai, da skal jeg nok finne ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå