eplemann Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Hei! Du skjønner kanskje noe av problematikken ut av emnetittelen. Men jeg forklarer med en lengre setning for å forklare bedre Min data står ca. 10 Meter unna min TV. - TVen er en Sony 32" Widescreen ( Ikke HDTV ) - Skjermkortet er "ATI Radeon 9800 med s-video - Surround 5.1 System fra Philips Det jeg vil er å koble dataen til slik at jeg kan se på ting jeg har på dataen, på tven. Men så vil jeg ha lyden fra Surroundanlegget... hvilke ledninger skal jeg bruke til dette? NB! Må være fra Databutikken , for jeg skal bestille noe annet derfra også. Takker for svar FORSLAG FRA MEG SELV: S-Videokabel 4-pin 10m fra dataen til tven 2xRCA til 2xRCA 10m og 3,5mm til 2xRCA fra dataen til surroundanlegget Vil dette fungere? Eller er det en klønete måte eller noe? Endret 4. juni 2006 av eplemann Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Du får vel ikke surround på denne måten, om du har tenkt til å ha det ? Lenke til kommentar
mar Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Dersom du har digital-utgang på lydkortet/hovedkortet og tilsvarende inngang på 5.1 systemet bør du bruke denne. Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Vet jeg ikke får surround, men de to fronthøytalerne og subwoofern funker vel ? Men slik S-Videokabel har jeg hørt det finnes forskjellige av... Er den jeg har funnet den riktige? Edit: Temmelig sikker på at jeg ikke har digital-utgang på hovedkortet . Det er AsRock Dual Sata Og jeg bruker lydkortet på dette hovedkortet Endret 4. juni 2006 av eplemann Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Det der er omtrent samme måten jeg gjør det på. En 5 meter lang S-video kabel fra PC til TV (står litt nærmere hos meg), så en splitter ut fra lydkortet (Audigy 2 ZS) der PC-anlegget (Creative 4.1-noe) får den ene utgangen og en 5 meter lang 3,5mm->2xRCA fra den andre utgangen og til TVen. Begge kablene og splitteren kostet meg under 200kr på Clas Ohlson Funker fjell. Jeg har 5 høyttalere og en 12" sub på det største anlegget som er plassert ved siden av TVen. Får såklart ikke surround-effekter med 2xRCA. Da må du vel ha optisk (SPDIF?) Jeg har nok det også på lydkortet, men har ikke tatt meg bryet. Bakhøyttalerne er ikke plassert bak meg uansett. For dårlige plasseringsmuligheter til det her. Men alle høyttalerne spiller jo lyd alikevel såklart. Får bare ikke surround-effektene når en lydkilde på film flytter seg. Stereo holder rikelig. Det hovedkortet der ser ikke ut til å ha digital utgang nei. De ser som oftest ut som en sort klosse som stikker litt utover. Endret 4. juni 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
texaco Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) heisann, du har nøyaktig samme hovedkort som meg (fungerer som en drøm btw) Det har ikke optisk ut/digital ut på lyden, det har dog forskjellige utganger for sourroundanlegg (side, rear, center/bass og front speaker) Men for ordentlig opplegg anbefaler jeg deg å gå til innkjøp av et dedikert lydkort med skikkelig utganger. Kjører selv mot tv med 5m tvkabel (composite) og lyd slik du har tenkt(fra jack til phono, phono koblet til tven). Du får ikke sourround med stereo. edit: kikker du i manualen på side 3 så finner du oversikt over IO på hovedkortet Endret 4. juni 2006 av texaco Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 det med dedikerte lydkort og digitale utganger er ikke noen garanti for suksess. Jeg brukte audigy2zs på min htpc i stedet for realtek chipen på mitt abit is7-e2. Det var crappy lyd (brukte koaksial digital utgang), lavt volum og dårlig kvalitet. Men til det du egentlig spør om vil jeg bare minne på at s-video gir ganske dårlig bildekvalitet. vet ikke hvordan det er med langt kabelstrekke, men kabel sluker ofte kvalitet per meter, og spesielt bildekabel. jeg har brukt den løsningen og det er sånn passe Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 jaja, kanskje det ikke blir all verden, men har nå hvertfall bestilt det jeg sa ovenfor. Så kan jeg skrive hvordan det ble når jeg får det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå