Solarsandreaccount Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei Er det noen måter å feste LEDs i et 5mm hull uten å lodde dem til ledningen slik som de gamle er? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ja det fins en type ledhylser med hakekiler som gjør at du kan montere dem i et hull av en viss størrelse. Har dem på Clas Ohlson på Oslo City bla. Lenke til kommentar
Solarsandreaccount Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Hm, leter etter noe som gjør at man kan koble til strøm til dem og slik at de lyser. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Okey.. oppfatta ikke spørsmålet ditt slik men.. Nei - du må nok lodde skal du slippe tullete kontaktproblemer i ettertid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Er ingenting i veien for å ta litt tape og feste den til ein ledning med, men vil ikkje anbefale dette. Eit alternativ er å kjøpe eit par skøytehylser til ledning og bruke den direkte på beina, men igjen, ein dårleg løysing. Eg er enig med Patience at lodding er det luraste. Det er også finast og har best holdbarhet. Ein loddebolt kostar ikkje stort på Biltema\Clas Ohlson, tar du i tillegg med litt krympestrømper kan du få eit riktig så fint resultat. Ein sukkerbit, eller liknande vil også fungere greit så lenge du får godt nok press på beina. Lenke til kommentar
Solarsandreaccount Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Lånte en loddebolt av naboen, men fant ut at jeg ikke burde lodde. Men hvor får du tak i en sukkerbit? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Lånte en loddebolt av naboen, men fant ut at jeg ikke burde lodde. Men hvor får du tak i en sukkerbit? 6241626[/snapback] Blant annet i en lampeforretning. Lenke til kommentar
Per-Ole Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Lånte en loddebolt av naboen, men fant ut at jeg ikke burde lodde. Men hvor får du tak i en sukkerbit? 6241626[/snapback] Blant annet i en lampeforretning. 6241707[/snapback] Eller Biltema/Clas ohlson, eventuelt fra noen gamle lamper Men de kontaktene man kobler HDD Led, På bryter osv til hk med er fullt mulig å bruke som tilkobling på leds i og med at de fleste LED's har omentrent like tykke bein som pinnene på hovedkortet, har gjort dette med stor suksess før. Jeg mener det skal være mulig og få tak i ledninger med en sånn kontakt i hver ende, hvis ikke er det jo mulig å bruke de ledningene som av og til følger med CD/DVD-rom'er som er til å koble lydutgangen til HK'et, bakdelen er at der er det fire ledere, og du trenger bare to. Dette er forutsatt at det er til HK du skal koble LED'sa hvis ikke må du få tak i løse kontakter, og da må du presse de selv så hvis det er andre LED's du skal koble til vil jeg anbefale sukkerbit. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvorfor burde du ikke lodde? Og lodde er ikke vanskelig så lenge du lodder smått på hovedkort ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå