knutinh Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg har en HTPC som kun brukes på stua til å se film/tv/musikk etc. Inneholder: Silverstone lc-16m kasse NothQ PSU (140mm) Asus p4p800 SE i865 mobo Intel p4 2.8 NW XP120 CPU kjøler 120mm PAPST 4412/2GLL CPU vifte Gigabyte Geforce 6600GT passivt kjølt Samsung p120 250GB systemdisk Samsung T133 300GB mediadisk NEC DVD-RW Følgende er gjort med systemet: CPU-kjøleren har en "tunnell" som leder varm luft direkte ut av kabinettet. PSU ersnudd slik at dette trekker varm luft ut av kabinettet. Systemviftene er fjernet, og en av dem blåser nå luft inn over en harddisk (skal fjernes) ved 5V. Hovedproblemet som gjenstår nå er harddisk-støy. Både PSU og CPU-vifte er såpass stillegående at jeg ikke er i stand til å høre dem ved normale avstander. Jeg har prøvd å settemediadisken til å spinne ned etter 3 min i ""power options" men dette ser ikkeut til å fungere? Ellers har jeg sett et program fra Hitachi som gir tilgang til oppsett fra disker, deriblant AAM (redusert søkestøy og søkeytelse) og Power Mode (reduser generell effektforbruk og ytelse, dermed sannsynligvis varme). Vedlagt er utskrift av speedfan etter vanlig bruk med tv-visning (analog kabel-tv encodes i hardware av tv-kort for så å dekodes i software før visning). -k Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å få til demping i det kabinettet, men her er noen tips: HDD vibration & noise reducing methods - ranked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå