Gå til innhold

Gledesutbrudd: Windows er vekk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gleder meg til den dagen da jeg ikke har bruk for Windows lenger.

6240338[/snapback]

Har du bruk for Windowns i det hele tatt da?

 

Bruker nå Ubuntu 6.06 og datamaskinen går nå mye raskere enn tidligere med Windowns.

Endret av Havcard
Lenke til kommentar
Gratulérer!

 

Jeg gleder meg til den dagen da jeg ikke har bruk for Windows lenger.

6240338[/snapback]

 

Og med det mener du..? Windows er vel helt greit og helt frivillig og bruke.

6240363[/snapback]

Frivillig er det ja. Men jeg gleder meg til den dagen jeg er helt uavhengig av det og kjenner Linux på alle måter jeg trenger.
Lenke til kommentar
Endelig! måtte bare få det ut av meg, for i går klarte jeg å fjerne windows på laptoppen! :w00t: Nå er det bare Dapper Drake her og alt funker perfekt. Nesten som å komme til himmelen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det tidligere...

6240311[/snapback]

 

Grattulerer :)

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg også kunne si det samme, men XP er fortsatt på dualbooten. Først og fremst fordi PC'n min er veldig dårlig, og da trenger jeg all ytelsen jeg kan få i program som jeg ikke klarer meg uten(Photoshop(ja, veit om gimp), Call of duty og til tider Office) jeg vet kan emuleres med wine\cedega :\

Lenke til kommentar
Endelig! måtte bare få det ut av meg, for i går klarte jeg å fjerne windows på laptoppen! :w00t: Nå er det bare Dapper Drake her og alt funker perfekt. Nesten som å komme til himmelen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det tidligere...

6240311[/snapback]

 

gikk det for deg? :roll:

neida :) velkommen i den windows-frie klubben.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

vi har hemmelige møter hver mandag kl 01.10.

Lenke til kommentar

gratz :)

 

 

cl-user> (dotimes (i 14000) (princ #\.))

...............................................................

14000 tegn .okei?! OKEI!? .. *yawn*

 

Moderatornotis: "Unødvendige tegn, prikker, fjernet da disse strekker forumdesignt noe abnormt mye i lengden. Ikke gjør slikt igjen. Snorre."

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Gratulérer!

 

Jeg gleder meg til den dagen da jeg ikke har bruk for Windows lenger.

6240338[/snapback]

 

Og med det mener du..? Windows er vel helt greit og helt frivillig og bruke.

6240363[/snapback]

Frivillig er det ja. Men jeg gleder meg til den dagen jeg er helt uavhengig av det og kjenner Linux på alle måter jeg trenger.

6240375[/snapback]

 

og det er akkurat dette som er grunnen til at det _ikke_ er frivillig; man har ikke noe valg .. man er _ikke uavhengig_ (ikke frivillig) fordi OSet er lukket og MS har sikkret seg monopol med Win32 og DX-APIene slik at de som produserer programvare og spill (edit: for ikke å si maskinvare! (d.v.s. drivere)) alt for ofte har valgt ikke-portable og lukkede løsninger mot disse

 

samme går igjen med ikke-åpne formater; ting generert av Office f.eks.

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar
og det er akkurat dette som er grunnen til at det _ikke_ er frivillig; man har ikke noe valg .. man er _ikke uavhengig_ (ikke frivillig) fordi OSet er lukket og MS har sikkret seg monopol med Win32 og DX-APIene slik at de som produserer programvare og spill (edit: for ikke å si maskinvare! (d.v.s. drivere)) alt for ofte har valgt ikke-portable og lukkede løsninger mot disse

 

samme går igjen med ikke-åpne formater; ting generert av Office f.eks.

6243802[/snapback]

Kan jo nevne at M$ har planer om å legge OpenGL (det frie 3D-APIet) som et sekundært lag oppå DirectX i Windows Vista. Det vil si at OpenGL-instruksjoner må oversettes til DirectX-instruksjoner før de kan akselleres av skjermkortet. Dette vil være direkte konkurransevridende, og dette er noe som antakelig vil rammes av antitrust-lovgivning hvis det gjennomføres. Jeg har ikke lest at M$ har dementert dette.

Lenke til kommentar

ikke at jeg er for sikker, stigfjel .. men jeg tror faktisk ikke det er et problem da folk som trenger hastighet vil (edt: ..og gjør det i dag også) laste ned drivere, som inkluderer egne implementasjoner av OpenGL, til kortet sitt

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

takk takk

 

Endelig! måtte bare få det ut av meg, for i går klarte jeg å fjerne windows på laptoppen! :w00t: Nå er det bare Dapper Drake her og alt funker perfekt. Nesten som å komme til himmelen. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det tidligere...

6240311[/snapback]

 

gikk det for deg? :roll:

neida :) velkommen i den windows-frie klubben.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

vi har hemmelige møter hver mandag kl 01.10.

6243488[/snapback]

Var ikke langt unna i alle fall! og ja, da blir det fine møter fremover! gleder meg : :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...