Fredrik Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Nei, det kan du ikke... ISP'en gir kun slik information til politiet dersom de krever det. 6242498[/snapback] Det er ikke helt rett. Telenor sier selv at i en eventuell fildelingssak er det ikke sikkert at de gir ut navn på brukeren av en IP-adresse om politiet ber om det, men det kan hende de krever en rettsordre for å gi ut den informasjonen. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takk for hjelpen! Som noen av dere sa: Dette ble ikke så god reklame for forumet mitt. Men det er fint om dere registrerer dere likevel Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 En IP-adresse er internettadressen til en maskin (evt. flere bak en router). Det du kan "gjøre" er jo at du nå kjenner identiteten til en maskin, og kan koble deg opp mot den på et vis dersom den har åpne tjenester. Du kan også finne ut hvor maskinen er lokalisert (til en viss grad), i motsetning til det enkelte her påstår Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Takk for hjelpen! Som noen av dere sa: Dette ble ikke så god reklame for forumet mitt. Men det er fint om dere registrerer dere likevel 6244459[/snapback] Fåo Shåo! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Haha... er det et krav at alle MÅ ha nick med X-er eller Z-er på forumet ditt? Haxx0r boyz lizm! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Du kan finne ut hvor sånn omtrent brukeren bor. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg lurer på: Hva kan jeg egentlig gjøre hvis jeg har noens IP- adresse? 6240280[/snapback] du kan spise den Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg lurer på: Hva kan jeg egentlig gjøre hvis jeg har noens IP- adresse? 6240280[/snapback] du kan spise den 6245296[/snapback] Nehei virkelig. *prøve med min egen* Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er det ikke mulighet for å finne ut IP-ens mail eller hvor han/hun bor eller noe sånt? 6240682[/snapback] Joda det kan du sikkert 6240699[/snapback] Nei, det kan du ikke... ISP'en gir kun slik information til politiet dersom de krever det. 6242498[/snapback] Man kan vel finne ut et sånn ca. geografisk område på, dersom de ikke har lurt deg (brukt en proxy eller noe). Med flaks kan man finne ut bosted med få hundre meters uskarphets-radius. Med uflaks derimot :/ Lenke til kommentar
EDB Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Du kan jo bruke dette verktøyet, kanskje det hjelper deg litt. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takk alle sammen. Det holder nå Jeg trenger ikke å vite hvordan jeg skal gjøre forskjellige ting. Jeg bare lurte på hva jeg kunne gjøre. Men takk for alle svarene Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Takk alle sammen. Det holder nå Jeg trenger ikke å vite hvordan jeg skal gjøre forskjellige ting. Jeg bare lurte på hva jeg kunne gjøre. Men takk for alle svarene 6250148[/snapback] ikke glem at du kan klippe av andres tp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå