Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'EN skrur seg bare på sånn halveis?

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg hatt pcen min i 2år, laget den selv. For 5 dager siden så ville den ikke skru seg på, bare sånn halveis alt skrudde seg på inne i pcen (vifter osv..) men det kom aldri noe på skjermen... etterhvert så trykket jeg litt hardere på knappen så funka den. neste gang jeg skrudde den av og skulle skru den på igjen så funka ikke det med å trykke hardere på knappen. Men det funka å trykke på PÅ knappen også trykke på restart og da skrudde den seg på... men nå igjen så funker den ikke og nå vil den ikke skru seg på... lest andres problemer her og det er mange som har lignende problem, dere spør om vifta på CPU funker men det ser jeg på pcen min nå at den ikke gjør.. den står å klicker på samma sted.

Jeg gjorde ingenting før dette skjedde (av installasjon av noe osm helst osv..)

Vet NOEN HVA PROBLEMET KAN VÆRE? og HVA JEG KAN GJØRE? jeg har prøvd å restarte BIOS-en men det funka heller ikke:(

HELP ME den som greier det er geni

Endret av nesta13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville sjekket om det er dårlig kontakt i ledningene til "på" og "reset" knappene.

Kanskje sett over at alle komponenter sitter som dem skal oxo.

6240850[/snapback]

det har jeg gjort altså alt er som det skal rundt av og på knappen ogsånt... den pipelyden som kommer når man skrur på dataen kommer aldri.. og da skrur heller ikke pcen seg på

Lenke til kommentar
Hei!

Sjekk alt alt inne i pcen er koblet riktig.

Hilsen,

efikkan.

6243351[/snapback]

halo !

alt er koblet til sånn som det skal:( jeg ekke helt sånn super flink med pcer men jeg har jo ikke rørt noe som helst inni der før dette skjedde.. og jeg har sjekka at alt er koblet helt riktig:( spørt også mange venner de visste ikke helt de heller

Lenke til kommentar
... lest andres problemer her og det er mange som har lignende problem, dere spør om vifta på CPU funker men det ser jeg på pcen min nå at den ikke gjør.. den står å klicker på samma sted...

Du sier her at cpu viften din ikke går rundt? I så fall så er det dette som mest sansynlig er årsaken til at pc'en ikke virker slik den skal.. Se om det er noen ledninger som kan komme borti cpu viften når kabinettet står som normalt. Evt skru vifta av kjøleribbene til cpu'en og rens for støv eller andre ting som måtte være der.

Sjekk også at ledningen til cpu vifta er koblet til. (Er litt usikker på hvordan det går og evt bytte kontakt til cpu kjøleren på hovedkortet, men skulle ikke tro at det er problem så lenge det er en i nærheten som passer..)

Hvis cpu vifta er ødelagt kan det vøre en fordel å skifte denne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...