Gå til innhold

Den middels store LaTeX-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg vil referere til et par ting, men ønsker mindre siteringsmarkører enn dette: [1]. Går det an å få sånne små oppe i hjørnet?
Korleis lager du bibliografien, \begin{thebibliography}{99} \bibitem{ab}{...} \end{thebibliography}? Fann ein måte:

(Redigert: Burde lest litt betre, har endra dømet.)

\documentclass{article}
\usepackage{natbib}
\setcitestyle{super,square}
\begin{document}
Partl~\cite{pa} has proposed that \ldots
\begin{thebibliography}{99}
\bibitem{pa} H.~Partl:
\emph{German \TeX},
TUGboat Volume~9, Issue~1 (1988)
\end{thebibliography}
\end{document}

post-21406-0-87100000-1316691840_thumb.png

LaTeX blir mer og mer egnet jo lenger teksten er, i motsetning til f.eks Word som er stikk motsatt.
Apropos: http://www.johndcook.com/blog/2008/04/03/microsoft-word-and-latex/ Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil at referansane i referanselista skal vere sortert etter når i dokumentet dei er sitert? Då må du bruke Biblatex-pakka og BibTeX/Biber. Kort fortalt, fjern natbib-pakka og alt anna relatert til bibliografien. Skriv alle referansene i ei .bib-fil på formatet skildra her (eller bruk t.d. JabRef til å generere .bib-fila).

I dokumentet ditt har du noko slikt:

\documentclass{article}
\usepackage[style=numeric,sorting=none,autocite=superscript]{biblatex}
\addbibresource{test.bib}

\begin{document}
\autocite{schauer04}

\autocite{MarshallPlumb}

\autocite{evensen94}

\printbibliography
\end{document}

Kompiler fyrst med pdflatex, so med BibTeX, so igjen med pdflatex.

Har ikkje tid til å forklare meir i detalj no, du får spørre om du ikkje finn ut av det.

Tillegg:

OK, å seie «må bruke Biblatex» var ei lita løgn, sidan du kan få til det same med Natbib (kode i spoiler under), men eg vil anbefale Biblatex. Meir om forskjellane her.

\documentclass{article}
\usepackage{natbib}
\setcitestyle{super,open={},close={}}
\begin{document}

\cite{schauer04}

\cite{MarshallPlumb}

\cite{evensen94}
\bibliographystyle{unsrt}
\bibliography{test}
\end{document}

Ei .bib-fil fungerer som ein liten database du kan hente ut referansar frå. På same måte som tex-filer er det reine tekstfiler, so du kan skrive inn alt for hand, men det kan vere enklare å bruke eit program som det nemnte JabRef. Nyaste versjon (2.7) har ein Biblatex-modus, som du aktiverer under Options --> Preferences --> Advanced.

For å lage ei .bib-fil i JabRef, start med å lage ein ny database, File --> New database. For å leggje til ei bok, ein artikkel, ei nettside etc. til databasen, trykk Ctrl + N (eller velg BibTeX --> New Entry). Klikk på den typen referanse det er snakk om, og fyll ut felta som kjem opp. For det meste ganske rett fram.

Det nederste feltet, bibtexkey, inneheld eit kallenamn for den referansen, og det er dette du bruker i .tex-fila, i \autocite- eller \cite-kommandoen.

Nytt tillegg:

(Går litt i rykk og napp, denne skrivinga.)

Når du kompilerer eit dokument med sitatkommandoar, vil alle bibtexkey-ane verte lagra i ei liste i .aux-fila. Når du køyrer BibTeX, vil det programmet lese den lista, hente ut informasjonen om dei ulike verka du har sitert frå bib-fila, og sortere lista på den måten du har spesifisert. Den informasjonen vert samla i ei ny midlertidig fil, og neste gong du køyrer pdflatex vert denne fila lest, og bibliografien printa frå den.

Merk at om du bruker Natbib må du køyre pdflatex to gonger etter BibTeX, so heile sekvensen vert pdflatex-bibtex-pdflatex-pdflatex. Dette er på grunn av at dei to pakkane fungerer på litt ulik måte.

Endret av Torbjørn T.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Naturlegvis. Lag ein label rett etter \section-kommandoen, og referer på vanleg vis.

\documentclass[norsk]{article}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{lmodern}
\usepackage{hyperref}
\usepackage{cleveref}
\begin{document}
\section{Fyrste del}\label{sec:del1}
Masse tekst.
\section{Andre del}\label{sec:del2}
Som me såg i seksjon~\ref{sec:del1} ...
\section{Tredje}
\Cref{sec:del1} viste blablabla, medan \cref{sec:del2} viste at dette var tull.
\end{document}

Red.: Tok med den siste biten for å vise litt korleis cleveref fungerer.|

post-21406-0-08917900-1317229263_thumb.png

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å lære meg litt LaTeX. Har aldri brukt det før.

Vet det finnes lange kompendier med innføring i LaTeX, men det frister ikke så veldig å sette seg inn i det nå.

Er det noen som kan forklare meg det aller enkleste for å få laget om LaTeX-koden om til en pdf osv. Jeg bruker Ubuntu. Hva slags pakker trenger jeg å installere, hva skriver jeg i terminalen? etc.

Lenke til kommentar

Det er ein TeX-distribusjon i pakkebrønnane til Ubuntu (TeXLive 2009), men den er dessverre litt utdatert, og lar deg ikkje bruke TeXLive sitt eige program for å installere, oppdatere og fjerne pakkar, so det er betre å installere TeXLive vha. installasjonsskriptet du finn her.

Om du har ein teksteditor du er veldig glad i frå før, som Gedit, Vim, Emacs, kan du bruke desse til å skrive koden, det finst plugins for LaTeX til alle tre. Om du vil ha ein enkel LaTeX-spesifikk editor, kan du t.d. installere TeXWorks, .deb-filer finn du på Launchpad.

Akkurat korleis ein får ein PDF avheng av editoren. I TeXworks er det berre å velje den måten å kompilere på ein ynskjer frå nedtrekksmenyen øvst til venstre – den mest vanlege er pdfLaTeX – og klikke på den grønne pila (eventuelt trykke Ctrl + T). TeXworks har ein eigen PDF-lesar, som vil opne seg automatisk når kompileringa er ferdig.

Vil du ha eit par korte døme på kode òg?

Lenke til kommentar

Kan du lage eit MWE?

Dette

\documentclass{article}
\newcommand{\OP}[2]{\section*{Oppgave #1 {\normalfont\normalsize (#2 poeng)}
\addcontentsline{toc}{section}{Oppgave #1}}}
\begin{document}
\tableofcontents
\OP{1}{10}
Oppg\aa{}vetekst.
\OP{2}{10}
Oppg\aa{}vetekst.
\OP{3}{10}
Oppg\aa{}vetekst.
\end{document}

gjev følgjande resultat:

post-21406-0-61821600-1317494153_thumb.png

(Vart visst to stk. oppgåve 3 ...)

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Burde skrive bok jeg. Hvordan prøve å gjøre ting latex ikke vil...

Jeg prøver å få latex dokumentet mitt til å se ca slik ut

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/V11/REA3022_Matematikk_R1_V11.pdf

Her er det jeg har så langt

26.05.11 H.pdf

Det likner i det minste litt... Problemet er bare at de valgene jeg har tatt er stygge...

For eksempel for å få "listene" riktig brukte jeg

{\color{white} 5} \hspace{5mm} $1) \; \; f(x)=3 \ln(2x)$ \\

\\

{\color{white} 5} \hspace{5mm} $2) \; \; g(x)=3x\cdot e^{x^2} $ \\

... Grunnen til dette var at pakken enumerate og enumitem var uvenner. Og jeg kunne ikke lage lister med riktige bokstaver 1) 2) og heller ikke med inntrykk...

Det store problemet jeg har er at jeg ikke klarer å sette det opp slik at alt er linjert.

Aller helst vil jeg ha subseksjonene på linje a) b) ... , og subsubseksjonene på linje med inntrykk. Altså mest mulig likt den øveste pdf`en...

Tenkte på å ha en gigantisk liste. Med underlister men det ble komplisert å sette opp. Tenkte også at jeg må ha veldig mange pauser i denne lista når jeg skal legge ved løsning av oppgavene...

Noen smarte tips til å sette opp dette riktig? Under er latex arbeidet gjort så langt. Tenkte jeg kunne ta et avbrekk og jobbe med et prosjekt Torbjørn hjalp meg mye med i begynnelsen.

\documentclass[10pt,a4paper]{article}
\usepackage{pakker/matte}
\usepackage{pakker/integrasjon}
\usepackage{pakker/standard}
\usepackage{pakker/forkortelser}
\newcommand{\oppgave}[2]{\section*{Oppgave #1 {\normalfont\normalsize (#2 poeng)}
\addcontentsline{toc}{section}{Oppgave #1}}}
\newcommand{\del}[1]{\paragraph*{#1)
\addcontentsline{toc}{subsection}{#1)}}}
\usepackage{titletoc}
\usepackage{enumerate}
\widowpenalty=300
\clubpenalty=300
\begin{document}

\begin{titlepage}

\begin{center}

\rule{\linewidth}{0.5mm}
\begin{large}
\textit{Løsningsforslag}
\end{large} \\
\vspace{1mm}
\begin{Huge}
$\mathcal{R}$2 Eksamen
\end{Huge}
\rule{\linewidth}{0.5mm}
\begin{large}
\color{white} 6
\end{large} 
\\
\vspace{5mm}
\begin{huge}
Høst \\
\vspace{2.5mm}
\textit{31.05.2011}
\end{huge} 
\\
\vspace{7mm}
\begin{large}
Øistein Søvik
\end{large} 
\vspace{5mm}
\begin{abstract}
De fleste forlagene som gir ut lærebøker til den vidergående skolen, gir ut løsningsorslag til tidligere gitte eksamener. 
Dessverre er disse ofte ikke åpne for alle men bare for betalende medlemmer. Videre vil dette løsningsforslaget legge seg på 
en litt annen kurs. I første del vi fasitsvaret til alle regneoppgaver bli oppgitt. Så vil vi ta for oss oppgavene i tur og orden
gjerne nøyere en hva som kreves under en eksamen. Vi vil også skrive vanlige feil elever gjør, og også hva som bør nevnes i hver
oppgave. Til tider vil vi også vise alternative måter å løse oppgavene på. Og et fåtall ganger vil vi streife utenfor pensum
og vise alternative metoder. Dette er et annerledes løsningsforslag, men vi håper den som leser dette vil få stor glede av det. 
Det viktigste å huske på før en eksamen er å opparbeide seg en god forståelse, og en bred faglig kompetanse. Dokumentet her er ment 
å hjelpe leser et lite steg i den retningen. 
\end{abstract}

\end{center}

\end{titlepage}

\newpage

\tableofcontents

\newpage

\section*{Fasitsvar til regneoppgaver}
\addcontentsline{toc}{section}{Fasitsvar til regneoppgaver}

\noindent
\fcolorbox{black}{LightGray}{\parbox[t][1.25cm][c]{\textwidth}{\begin{center}\textbf{Del 1 \\Uten hjelpemidler}\end{center}}}

\oppgave{1}{18}

\del{a}
Vis at den deriverte til funksjonen $O(x) = \dfrac{500}{x} + 8x^2 $ er
%
\begin{align*}
O'(x) = \frac{ \, -500 + 16x^3 \, }{x^2}
\end{align*}
%
\del{b} Deriver funksjonene \\
\\
{\color{white} 5} \hspace{5mm} $1) \; \; f(x)=3 \ln(2x)$ \\
\\
{\color{white} 5} \hspace{5mm} $2) \; \; g(x)=3x\cdot e^{x^2} $ \\
%
\vspace{5mm}
%
\del{c}
Vi har gitt polynomfunksjonen $f(x)=x^3 - 3x^2 - 13x + 15$\\
\\
{\color{white} 5} \hspace{5mm} $1)$  Vis at $f(1)=0$. Bruk polynomdivisjon til å faktorisere \f i førstegradsfaktorer \\
\\
{\color{white} 5} \hspace{4.40mm} $2)$ Løs ulikheten $f(x)\leq 0$ \\
%
\vspace{5mm}
%
\del{d}
Mengden av lava som spruter ut per time ved et vulkanutbrudd kan tilnærmet  beskrives ved et funksjonsuttrykk \f. Funksjonsverdiene er målt i tonn, og $t$ er antall timer etter begynnelsen av utbruddet. \\
\\
Du får vite at: $f(0)=300, \qquad f'(10)=0 \qquad \textnormal{og} \qquad f''(10) = -10$
\oppgave{2}{6}

\noindent
\fcolorbox{black}{LightGray}{\parbox[t][1.25cm][c]{\textwidth}{\begin{center}\textbf{Del 2 \\Med hjelpemidler}\end{center}}}

\oppgave{3}{4}

\paragraph{b)}
\addcontentsline{toc}{subsection}{b)}
Vis at den deriverte til moren din er et badekar

\oppgave{4}{4}

\oppgave{5}{10}

\oppgave{6}{8}

\oppgave{7}{10}

\end{document}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...