Chub Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Lol, det var slengt inn en \end{document} nederst i ene .tex filen, no wonder! Nå funka alt som det skulle, typisk det er sånne detalj-feil. Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Berre hyggjeleg, var no ikkje mykje akkurat ... Flott du fann ut av det. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Berre eit lite spørsmål eg har: Kva gjer / betyr"\choose" - funksjonen i LaTeX? Nokon som kunne forklart? Takk! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Den lager ein binomialkoeffisient: Men eg trur \binom{n}{k} har tatt over for \choose, so bruk heller den. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Tilsvarende har \frac{n}{k} tatt over for {n \over k}. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 LaTeX støttet i Office 2007? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det finst måtar å bruke LaTeX i Word, men det kan vere like greit å bruke LaTeX i staden for Word. Vert dog litt meir jobb å lære seg korleis det fungerer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tror OpenOffice kan eksportere til LaTeX. Men jeg ville heller brukt LyX eller liknende om jeg absolutt vil hatt et "visuelt" program for LaTeX'ing... OpenOffice kan også bruke LaTeX-formler rett inn i vanlige dokumenter. Lenke til kommentar
.... Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Konstruktivt å vise til eldre innlegg i tråden! Det finnes en «online LaTeX equation editor» som lar deg skrive inn og rendre matematiske formler. Det er ikke WYSIWYG, akkurat, men det gjør det lettere å lære. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heisann godtfolk. Noen som vet hvordan jeg får lagt til fotnoter inne i en subsection-tag? Jeg får stygge feilmeldinger når jeg prøver følgende kommando: subsection{blablablabla \footnote[1]{gkgaga}} Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Legg inn ein \protect før fotnoten. T.d. \subsection{Tittel \protect\footnote{Fotnote}} Red.: Sjå innlegget til longwinded under. Endret 26. mai 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) TeX-FAQ: Footnotes in LaTeX section headings. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Korleis skriver man egentlig C "€" R (C med i reelle)? Det jeg bruker nå er $C \in \mathcal{R}$ eventuelt {C} hvis det er har sneket med seg noen i'er, men det er jo ikke riktig, blir bare en "pen" R og C Endret 20. mai 2009 av zeltex Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1080165 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Er ikke det riktige for slikt? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jess, mathbb funka fett! Må virkelig lære meg dette bedre =) Er jo overleget alt annet, når en ikke bruker mest tid på knoting. Lenke til kommentar
.... Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Detexify2 – finn den rette LaTeX-kommandoen ved å tegne symbolet. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Morosam sak det der. Kan nemne at Geogebra, eit program for å ma. teikne grafar og enkle figurar, no har mogelegheit for å eksportere til PGF/TikZ, i tillegg til PSTricks som det hadde frå før. (Sida var nede for augeblikket, den norske sida er her: http://www.geogebra.no/) Red: Har ikkje brukt det mykje, men erfaringane mine er at ein må finpusse koden litt sjølv for å få det bra. Endret 21. juli 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Yngevege Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg trenger litt hjelp med å i det hele tatt starte min LeTeX-karriære. Jeg har MiKTeX 2.7 med TeXnicCenter som editor.. Dessuten er også YAP GSwiev og Ghostscript installert. Mitt problem består i at jeg (er illiterat og derfor) ikke forstår hvorledes mine skrifter kan vises som pdf. Det eneste jeg får til er å lagre dokumentene som .tex, og på denne måten torpederes meningen med LeTeX.. Jeg hadde blitt takknemlig om nogle vennelige sjele kunne gi meg en step-by-step-instruksjon for dummies på hvorledes jeg kan .pdf-e mine .tex'er med TeXnicCenter (om det i det hele tatt er den som brukes..). På forhånd TaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå