.... Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Dette vil kunne heve nivået på mattediskusjonene betraktelig. Merk mine ord! Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Yay, dette har vi ønsket oss lenge! Blir bra! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 -støtte i forumet klart. Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) And God said, and there was light. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Det var bra!!! Men jeg syns ikke fontene(evt. kanskje anit-aliasingen e.l.) er helt bra. Wikipedia: Samme latex koden på diskusjon.no: Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Men jeg syns ikke fontene(evt. kanskje anit-aliasingen e.l.) er helt bra. Det er fordi mimeTeX ikke bruker LaTeX. mathTeX gir penere formler (som på Wikipedia), men forutsetter at LaTeX er installert på systemet. Det blir neppe satt opp om ikke systemansvarlig har erfaring med LaTeX. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Men jeg syns ikke fontene(evt. kanskje anit-aliasingen e.l.) er helt bra. Det er fordi mimeTeX ikke bruker LaTeX. mathTeX gir penere formler (som på Wikipedia), men forutsetter at LaTeX er installert på systemet. Det blir neppe satt opp om ikke systemansvarlig har erfaring med LaTeX. Du får ta det opp med Ueland direkte, eventuelt poste her. Eg var ikkje klar over at mimeTeX ikkje bruker LaTeX. Er einig i at det ikkje ser like fint ut, men eg må seie det vart mykje meir behageleg å skrive svar i trådar som matteassistansetråden. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Hva er neste steg når jeg har skrevet dokumentet i Texmaker? Når jeg trykker "LaTex", genereres det et yap-dokument, og ikke pdf! Hvordan får jeg linjeskift i en overskrift? Endret 19. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det stemmer, å køyre LaTeX genererer ei DVI-fil, men om du ser under Tools-menyen finn du val for å konvertere ma. frå DVI til PDF. Linjeskift kan du leggje inn med \\. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Evt. så kan du bruke pdflatex, så får du rett til pdf. Dog litt andre krav på bildeformater (pdf og punktgrafikk-formater istedet for ps og eps) Lenke til kommentar
.... Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Og med pdfLaTeX kan du bruke microtype! Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ang. PDF-latex: Jeg har "alltid" (dvs. et par-tre år nå) brukt "vanlig" LaTeX i diverse varianter. PDF-LaTeX virker fristende, men: Hva gjør man med vektorgrafikk? "Alt" eksporterer jo til eps, eller kan konverteres til eps, men hvordan fungerer dette med pdf-latex? Grafer etc. i EPS sikrer jo virkelig god utskriftskvalitet, det å ha punktgrafikk-grafer der hvor det ikke er nødvendig er ikke noe alternativ... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du kan bruke PDF i staden, pdflatex støtter input av slike. Om du ikkje kan eksportere til PDF, kan du bruke eps2pdf for å konvertere. Har ikkje prøvd dette sjølv. Lenke til kommentar
.... Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Min erfaring er at programmer som har god EPS-output, har elendig PDF-output. Så jeg konverterer fra det ene til det andre med eps2pdf. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Finnes det en latexpakke som kan tegne strukturformler? Eneste jeg har funnet innen kjemi var bare for å skrive molekylformler. edit: Fant Xymtex, men det så vanvittig vanskelig ut :s Endret 29. mars 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Chub Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Sliter med \include-pakken og contents. Har delt opp et prosjekt i flere .tex-filer, og skal bruke \include{filnavn} i et hovuddokument for å komplimere. Men når jeg komplimerer, vil bare den første filen som er \includa bli skrevet ut til .dvi-filen, mens resten ikke kommer med. Samtidig vil Contents komme opp tomt uten noen ting. Koden ser slik ut: \documentclass[11pt,english,a4paper]{article} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage{ulem,a4wide,babel,graphicx,mathpple,textcomp,varioref,fancyhdr,multirow} \title{Energy system development planning\\ \texttt{ } \\ TET4135 \\ Energy System Planning and Operation} \author{} \pagestyle{fancy} \lhead{} \chead{} \rhead{} \lfoot{} \cfoot{} \rfoot{\thepage} \renewcommand{\headrulewidth}{0.4pt} \renewcommand{\footrulewidth}{0.4pt} \begin{document} \include{Introduction} \include{task1} \include{task3} \end{document} Her kommer bare task1.tex med, mens contents er tom. task1 og task3 begynner med \section{...} og er skrevet som vanlige kapittler. Noen som spotter umiddelbare feil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har du køyrd LaTeX (kompilert) to gonger? Det må du for at innhaldslista skal verte generert. (Dumt spørsmål kanskje.) Kvifor berre ei fil kjem med veit eg ikkje. Eg testa med eit par «dummy»-filer, og det fungerte. Kva er i Introduction-fila? Lenke til kommentar
Chub Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar, men det var nok ikke så enkelt. Simplifiserte litt der jeg bruker kun "latexmalen", der jeg kun vil lage contents og inkludere to filer: \documentclass[11pt,norsk,a4paper]{article} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage{ulem,a4wide,babel,graphicx,mathpple,textcomp,varioref,multirow} \title{} \author{} \begin{document} \tableofcontents{} \newpage{} \include{task1} \include{task3} \end{document} Som gir samme problemet, null innhold, og bare task1 i filen, uavhengig av hvor mange ganger jeg kjører komplimeringen. Funker heller ikke om jeg komplimerer til .pdf. Snodig, noen pakker man må importere? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Vel, eg har ærleg talt ikkje peiling på kor problemet ligg, men so har eg heller ikkje drive so mykje med LaTeX. Den eine gongen eg har gjort noko slikt før fungerte det ... Får du nokon feilmeldingar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå