Torbjørn T. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Legg til ein asterisk: \section*{}, \subsection*{} osb. Red.: Liten leif. Endret 11. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
.... Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det er greiere å bare legge til \setcounter{secnumdepth}{-1} i styreblokken. Se også TeX-FAQ-en. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Navn på tråder mv. er off-topic og tas med trådstarter på PM. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Finnes det en grei måte å få dobbel understreking i math-mode? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Eg har pleidd å bruke \underline to gonger: \underline{\underline{svar}} Eit anna alternativ er tydelegvis ulem-pakka: http://www.mackichan.com/index.html?techta...1.htm~mainFrame Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Takker. Læreren ble forresten impnert over innleveringen min som var skrevet i LaTEX. ^^ Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Har et spørsmål Går det an å få inn referanser fra en bibliografi database uten at de må siteres synlig i teksten. Blir veldig tungvindt å lese med alle [1] [2] [3] osv i teksten, og da det er selvforklarende at f.eks spesifikasjonen for 802.15.4 vil finnes i 802.15.4 referansen til slutt. Kan man f.eks bruke noe ala \cite{dittogdatt} uten at [] kommer opp i teksten. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 \nocite: http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Bibliog...agement#No_Cite Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det er greiere å bare legge til \setcounter{secnumdepth}{-1} i styreblokken. Se også TeX-FAQ-en. Et lite spm. angående dette. Med kodeeksempelet fjernes tallet helt (hos meg iallefall). Er det mulig å få tall som vanlig ved f.eks. \section{}, men at det kommer etter teksten? Altså at \section{Hallo} vil gi "Hallo 1"? Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Et lite spm. angående dette. Med kodeeksempelet fjernes tallet helt (hos meg iallefall). Er det mulig å få tall som vanlig ved f.eks. \section{}, men at det kommer etter teksten? Altså at \section{Hallo} vil gi "Hallo 1"? Jeg tror du kan klare det med å bruke \renewcommand{section}. Det vil si, noe som starter som det iallefall. Er ikke helt sikker på hvordan du skriver det, men hvis du finner ut hvordan section-kommandoen er definert normalt, så burde det være (relativt) greit å skrive den om. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 \nocite: http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Bibliog...agement#No_Cite Takker og bukker Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva er (bør være) forskjellen på "abstract" og en vanlig introduksjon? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 En abstract, som gjerne står på forsiden av en vitenskapelig artikkel, er en KORT oppsummering av hva artikkelen handler om (hva man har forsket på), og noen hovedpunkter om resultatene, spesielt de interessante. Kanskje nevner man litt om hvilke metoder som ble brukt etc. også. Mao. litt mer som en ingress, "bokvaskelapp", etc., ikke en innledning. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Gjør et søk på google.com/scholar etter hva som helst, og finn en artikkel som har åpen tilgjengelig fulltekst. Da får du et godt eksempel på hva en "abstract" er. Lenke til kommentar
.... Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hva er (bør være) forskjellen på "abstract" og en vanlig introduksjon? abstract er et ensides sammendrag av hele rapporten, inkludert konklusjoner. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvordan kan jeg høyre- eller venstrejustere formelbokser (align, equation etc.)? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan iallfall venstrejustere dei ved å leggje til [fleqn] ved dokumentklassen. Altso t.d. \documentclass[fleqn]{article}. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Takk for svar. Da blir formelindekseringen (tallet) venstrejsutert, men ville gjerne hatt hele opplegget til venstre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Nei, fleqn skal venstrejustere formlar, medan leqno flytter nummereringa til venstre. Slik vert det iallfall hjå meg ... Endret 29. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Gledelege nyheiter: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13169518 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå